|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Office 365 - manuál.pdf | navod na založení office 365 | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Základní výrazové prostředky a specifické možnosti kresby ve výtvarné tvorbě a ve výtvarné výchově.
Kurz se zaměřuje na výuku, která rozvíjí kresebné vnímání v uměleckém díle, transformuje tuto percepci do pedagogického procesu. Kurz zprostředkuje základní porozumění tvarové i kresebné kompozice. Interpretaci kresby v současném a historickém kontextu výtvarného umění a kultury. Proměny kresebného vyjádření a jeho funkce ve vybraných epochách a uměleckých obdobích.
Během kurzu studenti vytvoří projekt, do kterého integrují získané teoretické a didaktické poznatky. Témata projektů vyplynou z úvodního setkání a následující diskuze. Ateliérová výuka bude zakončena prezentací autorského portfolia studentů. Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
zkouška Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky HLAVÁČEK, J.: Kompozice podle Rudolfa Arnheima, UK Praha Ped F, 1997 Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky KANDINSKI, W.: O duchovnosti v umění. Triáda, praha 1998 Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Cvičení /přednáška (přednášky budou vedeny on-line a formou zadáváním úkolů). Bližší informace rozešle vyučující emailem. Kurz bude veden hybridní formou (kombinace prezenční a distanční výuky- 2 -3 prezenční setkání za semestr). Příští setkání 5.10. bude probíhat pouze on-line.
odkaz na pondělní skupinu 10. 55 odkaz na pondělní skupinu 12. 30 odkaz na čtvrteční přednášky 14. 25 Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.10.2020)
|
|
||
Aktivní účast, splnění zadaných úkolů, reflektivní komentář, návrh vyučovací hodiny inspirované uskutečněnou výtvarnou tvorbou. Zpracování zadaných úkolů do elektronické podoby (vytvoření vlastního PDF), zaslání či uložení tohoto souboru na požadované médium (google disk). Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Sylabus se může měnit dle aktuální situace: Kresba 1/ cvičení - Úvodní setkání, kresebné techniky: seznámení se s rozmanitými kresebnými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. - Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce: Ateliérová výuka, která se soustředí na kreslířské etudy na dané téma: 1. Představení kurzu, teorie kresby 2. Práce s tužkou, uhlem - práce v plenéru - návštěva botanické zahrady 3. Práce s perem, fixou - práce v plenéru - návštěva botanické zahrady 4. Akvarel 5. Frotáže, muchláže, koláže (kombinované techniky) 6. Společná návštěva výstavy současného umění 7. Kresba netradičním materiálem 8. Kresba v prostoru 9. Individuální projekt 10. Individuální projekt 11. Prezentace výtvarného portfolia Kresba 1/ přednášky Studenti se seznámí s historií i současnou kresebnou tvorbou. Návštěvy v galeriích. Individuální reakce kresebnou formou na tyto společné návštěvy. Výsledek bude dokumentace těchto intervencí s reflektivním komentářem. Vše se upřesní na prvním setkání. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (02.10.2020)
|