|
|
|
||
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která reflektuje plošné vnímání, navazuje na kurz Základy plošné a prostorové
tvorby 1. Je pokračováním setkávání studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho
následnou transformací do pedagogického procesu. Studenti rozvíjí principy plošné tvorby, linii, tvar, prostor, světlo,
strukturu v kresbě a malbě. Kurz zprostředkuje hlubší poučení o barvě, základy barevné kompozice, zaměří se na
různé interpretace reality. Studenti si během vybraných etud ověří proměny malířského vyjádření a funkce barvy,
důležitost barevného vyjádření ve výtvarném umění v různých stylech a epochách. Výsledkem kurzu je prezentace
výstavy nebo autorského portfolia studentů, ve kterém hledají vlastní řešení konceptu na aktuálně zadaného téma.
Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá
pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného
umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci. Cílem kurzu je pochopení komplexní funkce plošného
vyjadřování ve vlastní tvorbě a následná schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do
didaktických kompetencí učitele. Transformace těchto komplexních poznatků do přípravy vyučovacích hodin. Úvodní
setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování. seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy,
teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průběžně
pracovat - Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce: Ateliérová výuka, která se
soustředí na projekty studentů: -příprava, skici - realizace - finalizace, společná reflexe Společná návštěva výstavy
současného umění Individuální konzultace Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Studující zná a se orientuje se v plošné tvorbě. Studující zná a dovede používat základní výtvarné techniky plošné tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
zkouška Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
BLÁHA, J., SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL, Práce 1997 a další vyd. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Praktický seminář Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Aktivní účast, seminární práce- práce na zadaném autorském projektu (malířský/kresebný cyklus obsahující minimálně 5 prací). Výstupem je výstava či prezentace autorského portfolia s vlastní reflexí. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Úvodní setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování. seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průběžně pracovat - Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce: Ateliérová výuka, která se soustředí na projekty studentů: Téma: Tělo, figura v různých pohledech
Individuální konzultace. Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
● Studující zná a používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|