|
|
|
||
Studenti se seznámí s legislativní úpravou poskytování podpůrných opatření v mateřských, základních a středních školách. Seznámí se s druhy podpůrných opatření určených žákům se SVP a jejich zařazením do stupňů. Získají praktické poznatky pro plánování a vyhodnocováním podpory žáka v 1. stupni podpůrných opatření.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty se systémem podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se SVP. Studenti si také osvojí praktické poznatky o plánování a vyhodnocování podpůrných opatření 1. stupně, které škola uplatňuje bez doporučení školského poradenského zařízení. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (01.02.2023)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (13.02.2023)
|
|
||
Zpracování plánu pedagogické podpory na základě kazuistiky vybraného žáka. Docházka nejmémě 80% Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M. Styly učení a strategie individuální podpory – příklad využití u žáků s dyslexií. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 235-249, 15 s. ISBN 978-80-210-6678-6. BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2016. 27 s. ISBN 978-80-7315-255-0. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., GAJZLEROVÁ, L., OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Support MeasuresforStudentswithSpecialEducationNeeds in MainstreamSchools in the Czech Republic and Abroad. první. Brno: MU, 2017. 198 s. ISBN 978-80-210-8504-6. FELCMANOVÁ, L. A KOL. Metodika ke katalogu podpůrných opatření k dílčí části pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4765-0 (elektronická verze), dostupné z http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-szn-metodika/flipviewerxpress.html. MICHALÍK, J. a kol Metodika práce se žákem s vzácným onemocněním. Pardubice: Studio Press s.r.o. pro Společnost pro MPS, 2012. ISBN 978-80-86532-28-8 MICHALÍK,J., BASLEROVÁ,P., FELCMANOVÁ L. A KOL. Katalog podpůrných opatření:obecná část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4675-2 (elektronická verze), dostupné z http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-vseobecny/katalog-vseobecny.pdf . OPATŘILOVÁ, D. Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením. 1. vyd. Brno: Elportál, 2014. ISBN 978-80-210-6769-1. VÍTKOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M.. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 257 s. ISBN 978-80-210-6646-5.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Legislativní úprava poskytování PO 1. stupně Legislativní úprava poskytování Po 2. - 5. stupně Druhy podpůrných opatření a jejich členění do stupňů dle přílohy vyhl. 27/2016 Sb. Katalogy podpůrných opatření Doporučení z vyšetření ve školském poradenském zařízení za účelem stanovneí podpůrných opatření Plánování podpory žáka s využitím podpůrných opatření 1. stupně, plán pedagogické podpory Postupy vyhodnocování efektivity podpůrných opatření 1. stupně Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|