|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 30 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Povinná literatura: KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha:Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOV, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. Doporučená literatura: ALLEN, K. E., MAROTZ, L.R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4. BYTEŠNÍKOVÁ,I., KLENKOVÁ, J., HORÁKOVÁ., R. Logopedie a surdopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaediaclinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8. KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie - patlavost. Praha: Beakra, 2007. ISBN 978-80-903863-0-3. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedie. Olomouc: UP v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1088-5. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Obsahové vymezení: 1. Logopedie – historický vývoj, vztah k jiným vědním disciplínám. 2. Organizace poskytování logopedické intervence, rezorty, v nichž je zajišťována poskytována logopedická intervence v ČR. 3. Logoped, jeho vzdělání a činnost v oblasti prevence, diagnostiky a terapie. 4. Komunikace - verbální a neverbální, jazyk, řeč. 5. Ontogeneze řeči, faktory ovlivňující vývoj řeči. Psychomotorický a řečový vývoj u dětí. 6. Mluvní orgány, základní pojmy z fonetiky. 7. Vymezení narušené komunikační schopnosti, jednotlivá dělení a názory na klasifikaci. 8. Charakteristika jednotlivých kategorií narušené komunikační schopnosti. 9. Současný pohled na narušený vývoj řeči, dělení vývojových narušení komunikační schopnosti. 10. Získaná narušení komunikační schopnosti v průběhu života. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
- k úspěšnému splnění kurzu je nutné průběžné plnění zadaných úkolů a seminárních prací - v závěru kurzu složení zkoušky formou písemného testu (pPředpokladem splnění podmínek testu je 80% správných odpovědí) |