Oborová praxe z pedagogiky s reflexí - OPBQ4P042A
|
|
|
||
Oborová praxe z pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání.
Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia.
1. Náslechy ve vybraných alternativních školách.
2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
3. Aktivity v ekologických centrech.
4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas.
5. Návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání.
6. Muzejní pedagog a učitel.
7. Dovednosti přípravy a praktické realizace edukačních programů ve vybraných institucích.
8. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita. GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada. KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno. MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno. PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7964 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|