|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (08.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (23.01.2023)
Samostudium literatury v rozsahu 55 hodin Zpracování seminárního projektu (práce) v rozsahu 40 hodin |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (04.02.2020)
Studijní literatura povinná: VYGOTSKÝ, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál, 2004. MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení. Praha: Portál, 2009. Kapitola Užití zprostředkovaného učení v pedagogické diagnostice a hodnocení a kapitola věnovaná Dynamickému vyšetřování
Studijní literatura doporučená: FEUERSTEIN a kol. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Praha: Karolinum, 2014. KOZULIN, A. Psychological tools: A sociocultural Approach to Education. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1998. Část k dispozici v českém překladu v souborech SiS. MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Praha: Togga, 2008. Úplný seznam doporučené literatury s komentáři je k dispozici ve studijních oporách kurzu v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2357#section-0 |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (23.01.2023)
Blok I. 1. -3. hodina: · Zprostředkování a zprostředkované učení jako ústřední pojem sociokulturně orientované psychologie · Vygotský – vztah učení a vývoje, zóna nejbližšího vývoje, zprostředkování · Feuerstein- zprostředkované učení, kulturní hendikep
Blok II. 4.- 7. hodina · Využití zprostředkování v kontextu intervenčních postupů v poradenství · Elkoninova metoda podpory rozvoje gramotnosti- teoretická východiska · Elkoninova metoda podpory rozvoje gramotnosti- praktické ukázky · Feuersteinovo instrumentální obohacování – představení a praktické ukázky
Blok III. 8. -10. hodina · Využití konceptu zprostředkování v psychologické diagnostice · Dynamické vs. psychometrické diagnostické přístupy · Diagnostika potenciality učit se (Feuersteinovo LPAD)
Blok IV. 11. -12. hodina · Prezentace seminárních projektů |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (03.02.2020)
PODKLAD PRO ATESTACI/ zakončení kurzu tvoří: 1. Účast na semináři, prostudování a četba povinné či doporučené literatury 2. Zpracování seminární práce (esej) a prezentace výstupů seminární práce na konci kurzu |