|
|
|
||
Předmět doplňuje odbornou přípravu v rámci předmětu Oborová praxe III v rámci bakalářského studijního oboru Logopedie. Cílem předmětu je zhodnotit průběh Oborové praxe III, vyzdvihnout přínos praxe, poukázat na problematická místa praxe a možnosti jejich řešení. Zkušenosti studentů jsou porovnávány s poznatky z relevantních odborných studií zaměřených na význam praxí při studiu pedagogických oborů. V rámci seminářů studenti zpracovávají seminární práce zaměřené na celkovou reflexi vykonaných praxí – nejvýznamnější postřehy ze seminární práce následně studenti formulují i do powerpointových prezentací, které v průběhu seminářů prezentují jako východiska pro skupinovou diskuzi. Dále v rámci praxe vypracují kazuistiky, které rovněž prezentují v rámci seminářů Program řízené reflexe speciálního pedagoga III.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je zhodnotit průběh Oborové praxe III, vyzdvihnout přínos praxe, poukázat na problematická místa praxe a možnosti jejich řešení. Zkušenosti studentů jsou porovnávány s poznatky z relevantních odborných studií zaměřených na význam praxí při studiu pedagogických oborů. Poslední úprava: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Vložení dokumentace praxe - záznamy z hospitací, přípravy na vlastní asistentskou praxi, průběžné hodnocení vlastní praxe, potvrzení o účasti na praxi a potvrzení o mlčenlivosti) do Moodle (bude upřesněno v rámci seminářů). Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Povinná: HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L. Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 80-2440-208-4. ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 57 s. ISBN 978-80-7290-794-6. TOMKOVÁ, A., CHVÁL, M., HEJLOVÁ, H. Pedagogický a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu. In Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 60(3), 2010. s. 314-325. ISSN 0031-3815. Doporučená: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. ŠVEC, V. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství? In Pedagogika, 56(1), 2012. s. 91-102. ISSN 0031-3815. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Obsah: 1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů. 2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu. 3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 8. Závěrečné zhodnocení. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Studující: - dokáže zhodnotit průběh odborné praxe - umí komparovat praktické zkušenosti s teoretickými poznatky - charakterizuje přínos odborné praxe z hlediska přípravy pro výkon profese - pojmenuje problematická místa praxe a dokáže navrhnout možnosti řešení Poslední úprava: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|