|
|
|
||
Prvním cílem předmětu je poskytnout studentům zkušenosti s tvorbou úloh, jež ověřují očekávané výstupy matematického vzdělávání na úrovni základní a střední školy. Druhým cílem předmětu je seznámení studentů s vybranými heuristickými metodami řešení úloh na úrovni základní a střední školy.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
V rámci předmětu studující rozvinou své schopnosti a dovednosti v oblasti řešení matematických úloh a problémů a v oblasti tvorby přiměřeně obtížných úloh (v podobě úloh gradovaných podle obtížnosti). Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
POLYA, G. Jak to řešit? Praha: Matfyz Press, 2016. FUCHS, E., ZELENDOVÁ, E. Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: NÚV, 2015. https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/20617/matematika.pdf HEJNÝ, M. a kol. Matematické úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávání. Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. Praha: ÚIV, 2010. Dostupné http://kdf.mff.cuni.cz/~jitkaadana/TIMSS2007_Publikace/M8_web.pdf Další literatura bude doplněna v kurzu v Moodle. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.10.2023)
|
|
||
Docházka. Plnění průběžných úkolů v Moodle. Písemný test s rozpravou. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Očekávané výstupy matematického vzdělávání na ZŠ a SŠ (podle Standardů ZV a podle Katalogu požadavků k maturitě z matematiky) Úlohy ověřující tyto výstupy - řešení a tvorba Gradované úlohy v matematice Gradované testy v matematice Heuristické strategie řešení úloh Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7636 Poslední úprava: STEHLIKO (18.09.2019)
|
|
||
Studující vytvoří a porovná více strategií konkrétních úloh. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (20.09.2024)
|