|
|
|
||
|
Předmět nabízí příležitost ve společné diskusi zkušeností z praxe škol a na základě teoretických poznatků, hledat odpovědi především na otázky:
Jak rozpoznat nadaného žáka ve třídě?
Jakou podporu mu v rámci výuky a práce se třídou lze poskytnout a proč?
Jedná se o předmět, který je realizován v projektu Podpora Rozvoje Učitelských kompetencí (PRoUK), registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/23_019/0008385, KA 6. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (11.09.2025)
|
|
||
|
Cílem předmětu je vybavit studující znalostmi a dovednostmi, které jim umnožní volit adekvátní podporu žáků mimořádně rozumově nadaných. Cílem je také rozvoj dovedností studentek a studentů individualizovat a diferencovat výuku tak, aby dokázali vytvářet bezpečné, motivující a podpůrné prostředí pro učení všech žáků ve třídě a umožnili jim tak maximálně využít svůj potenciál. Očekávané výstupy v návaznosti na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství (MŠMT, verze 2023):
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
|
interaktivní přednáška, diskuse, náslechy ve výuce, beseda s hosty z praxe, analýza videoukázek a kazuistik, práce v malých skupinách Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (11.09.2025)
|
|
||
|
Teorie nadání, základní pojmy, nadaní v legislativě a kurikulárních dokumentech. Charakteristiky nadaných žáků a jejich výchovně vzdělávací potřeby a možné problémy. Mýty o nadaných. Identifikace a diagnostika. Cíle podpory nadaných. Podpůrná opatření pro nadané žáky. Akcelerace a obohacování jako základní strategie vzdělávání nadaných, jejich formy, výhody a rizika. Spolupráce s rodinou, PPP a podpůrnými organizacemi při péči o nadané žáky. Metody, formy práce a hodnocení vhodné pro nadané žáky. Nadaný žák v kolektivu třídy. Plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán pro nadané žáky. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
