|
|
||
Předmět je zaměřen na otázku psychického zdraví dětí a jejich podpory pro well-being. Probírány budou charakteristiky ve vývoji, osobnosti a socializaci žáků školního věku, ale také problémy a krize, kterými mohou žáci 1. st. ZŠ a 2. stupně ZŠ procházet. Nabízena budou preventivní i intervenční opatření, které může učitel využívat pro podporu psychického zdraví, včetně opatření k podpoře pohody každého žáka. Nebude chybět ani analýza možností, jaké jsou vhodné postupy a formy spolupráci mezi rodiči, učiteli a odborníky při řešení vzniklých obtíží. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (25.01.2024)
|
|
||
Výuka je soustředěna do 6 setkání. Vzhledem k interaktivnosti aktivit je možná jen jedna absence. Pro zápočet studující odevzdají reflexi do 1 měsíce po ukončení výuky. Kritéria reflexe budou prezentována na úvodním semináři. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (25.01.2024)
|
|
||
1. Co je wellbeing, význam wellbeingu pro zdravý vývoj i psychické zdraví dětí, charakteristické znaky ze strany dětí. 2. Opatření ve vzdělávacím systému v České republiky, která wellbeing podporují, charakteristické znaky ze strany škol i třídních skupin. 3. Podpůrné prvky well-beingu: proinkluzivní opatření a individualizace výuky, formativní hodnocení, školní poradenské služby, podpora učitelů. 4. Aktivity ve prostěch well-beingu ve třídách. 5. Aktivity ve prospěch well-beingu jednotlivců (žáci, učitelé). 6. Závěrečný reflektivní seminář. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (25.01.2024)
|