|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Studenti se seznámí s hardwarovými i softwarovými možnostmi technických výukových prostředků. Posláním předmětu je rozvíjet teoretické znalosti a praktické dovednosti při práci s interaktivními zařízeními s přesahem do vzdělávání a možnostmi interaktivních zařízení ve vzdělávání.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (24.07.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (19.06.2023)
|
|
||
RAMBOUSEK, V. Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-674-2 BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170. HAUSNER, M. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, c2007, [72] s. ISBN 978-80-903897-0-0. JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint. London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623. JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: International handbook of information technology in primary and secondary education. Dordrecht: Springer, c2008, xlii, 538 s. Springer international handbook of education, vol. 20. ISBN 978-0-387-73314-2. NÖLLKE, C. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, c2004, ISBN 80-247-9057-2.ROBLYER, M. Educational technology in action: problem-based exercises for technology integration. Upper Saddle River, N.J. Pearson/Merrill Prentice Hall, c2004, x, ISBN 0131173928. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (29.08.2023)
|
|
||
Z hlediska obsahu se předmět orientuje na:
Didaktika technických výukových prostředků · Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky · Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace · Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků · Vzdělávací prostředí · Webcasting a educasting · Produkční systémy Interaktivní systémy a technologie · Interaktivní tabule/systémy, druhy, možnosti využití · Softwarová podpora · Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi · Tvorba interaktivních prezentací Mobilní technologie · Tablety, telefony Výukové objekty · Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů · Výukové objekty a možnosti jejich tvorby (LO, DLO, LOR) · Základní kritéria hodnocení výukových objektů · Online LO Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (29.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (17.09.2024)
|
|
||
Další studijní opory jsou poskytnuty v rámci Moodle kurzu, do kterého studující dostanou přístup na první hodině. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (17.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.09.2024)
|