PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z grafického software - OPBI3I035A
Anglický název: Graphics Software Practice
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Vyučující: PhDr. Martin Beneš
Prerekvizity : OPBI3I024A
Anotace -
Posláním předmětu Praktikum z grafického software je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači. Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky. •Pokročilá práce ve vektorovém grafickém editoru - příprava výstupů 2D pro další zpracování - gravírování, speciální techniky •Programování 3D aplikací OpenGl - 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D, práce se scénou, pohyb, animace •3D Grafické editory - možnosti 3D modelováni, představení produktů, modelovací techniky •Cinema 4D - základy modelování, textury, osvětlení, rendering, kamera, animace, pokročilé modelovací metody, částicové systémy, atmosférické efekty
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (03.09.2019)
Deskriptory

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin

Samostudium literatury (za semestr) – 5 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 8 hodin

 

Plnění předmětu

Seminární práce – 15 hodin

Příprava na zápočet – 5 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (08.09.2022)
Literatura
  • HASHIMOTO, A., CLAYTON, M. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno : Computer Press, 2009.

  • HUGHES, J. et al. Computer graphics - principles and practice, 3rd edition. B, Addison-Wesley Publishing, 2012.

  • KLAWONN, F. Introduction to Computer Graphics, 2nd edition. London : Springer-Verlag London Ltd, 2012.

  • KOLINGEROVA, I. Krásy počítačové grafiky.  Dostupné z URL: <http://iason.zcu.cz/~kolinger/vyukaZCU.html#KPG>.

  • SHIRLEY, P., MARSCHNER, S. Fundamentals of Computer Graphics , 3rd edition. Boston : A K Peters, 2009.

  • TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. Centre of Computer Graphics and Data Visualisation. Dostupné z URL: <http://herakles.zcu.cz/education/zpg/cviceni.php>.

  • ŽÁRA, J. a kol. Moderní počítačová grafika. Brno : Computer Press, 2004.

  • Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.

  • DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015.

  • 3D software - server o programech Cinema 4D.  Dostupné z URL: <http://www.3dsoftware.cz>.

    Odkaz na studijní opory:  https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1855

Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (03.10.2019)
Studijní opory

Odkaz na studijní opory:  https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1855

 

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (10.11.2022)
Výsledky učení

Studující

·         prohloubí své vědomosti a dovednosti v oblasti počítačové grafiky zaměřené na specifické programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači

·         osvojí si pokročilou práci ve vektorovém grafickém editoru, včetně přípravy 2D výstupů pro další zpracování, jako je gravírování a speciální techniky

·         naučí se programovat 3D aplikace pomocí OpenGL, pracovat s 2D a 3D objekty, provádět transformace ve 2D a 3D, a pracovat se scénou, pohybem a animací

·         seznámí se s možnostmi 3D modelování v 3D grafických editorech, pozná různé produkty a osvojí si modelovací techniky

·         osvojí si základy práce v programu Cinema 4D / Blender, včetně modelování, texturování, osvětlení, renderingu, práce s kamerou a animací

·         naučí se pokročilé modelovací metody, pracovat s částicovými systémy a vytvářet atmosférické efekty v Cinema 4D / Blender

·         rozvine své praktické kompetence pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (19.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK