Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na vývoj aplikací s využitím objektově orientovaných jazyků a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků.
Posláním předmětu je seznámení studentů s e základy vývoje aplikací prostřednictvím platformy Android. V oblasti praktické je cílem zvládnutí tvorby vlastních aplikací, resp. realizace projektů v objektových vývojových nástrojích. Obsah předmětu se soustřeďuje na tvorbu grafického rozhraní, události, vlákna, databáze, využití vybraných senzorů, komunikaci po síti, a v neposlední řadě základům práce ve vybraném vývojovém prostředí.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
The aim of the course is to develop practical skills in mobile aplication development with emphasis on the basics of object-oriented programming, and providing adequate theoretical knowledge. The mission of the course is to acquaint students with object-oriented approach to the development of applications on the Android platform.
In the practical field, the goal is the development of simple mobile applications. The course focuses on the basics of development using Android Studio, GUI design, events, threads, databases, the use of selected sensors, communication over the network.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
Deskriptory
Pro podporu studia bude využit LMS Moodle a následně jedna z platforem pro realizaci videokonferencí.
Bližší informace naleznou zapsaní studenti v Moodle kurzu Vývoj aplikací v objektovém prostředí (LS 2020/2021)
Klíč k zápisu do kurzu bude uživatelům sdělen e-mailem.
Výuka bude probíhat dle rozvrhu, pokud nebudou studenti předem informováni jinak.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (05.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu
KLASIFIKOVANÝ ZÁPOČET
Podmínkou pro udělení klasifikovaného zápočtu je:
zpracování semestrální práce v podobě aplikace pro zadanou platformu
prezentace a obhajoba semestrální práce
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
Literatura
https://developer.android.com/guide/
GARGENTA, M., NAKAMURA, M. Learning Android, Second Edition. O’Reilly, 2014.
HEROUT, P. Učebnice jazyka Java. České Budějovice : Kopp, 2010.
SCHILDT, H. Java: The Complete Reference. Oracle Press, 2014.
VIRIUS, M. Základy algoritmizace. Praha : ČVUT, 2008.
ZAPATA, B. C. Android Studio Application Development. Birmingham : PacktPublishing. 2013.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
Sylabus
VYBRANÉ KAPITOLY JAZYKA JAVA
výjimky – princip funkce
vyvolání, zachycení a ošetření výjimky
standardní výjimky, vlastní výjimky
rozhraní, dědičnost a rozhraní
PRINCIPY VYTVÁŘENÍ GUI APLIKACÍ (JAVA)
pojem formulář, vlastnosti, metody
základní komponenty a princip přidávání na formulář
události formuláře a component
PLATFORMA ANDROID
architektura systému Android
struktura aplikace
platforma Android a jazyk Java
VÝVOJOVÉ PROSTŘEDÍ
integrované vývojové prostředí Android studio
SDK a jeho verze, emulátor
projekt, správa projektu, ladění aplikací
TVORBY APLIKACÍ NA PLATFORMĚ ANDROID
základní prvky GUI, layout, XML layout
události, zachycení a ošetření událostí
životnícyklus aktivity
dialogy, menu a nastavení
ukládání dat aplikace
práce se souborem
podpora a využití databází
podpora a využití vláken na platformě Android
komunikace po síti, http, web
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)