|
|
|
||
Posláním předmětu Počítačová grafika je docílit u studentů pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat na počítači, a tak vytvořit předpoklady pro efektivní tvůrčí práci s grafickými nástroji a jejich prostřednictvím s grafickými informacemi na počítači. Současně je posláním předmětu navodit základní teoretické a kompetenční zázemí pro další rozvoj ve směru aplikované 3D grafiky, multimediálních aplikací a autorského přístupu k využití grafických dat v různých typech dokumentů. Cíl předmětu Počítačová grafika spočívá v osvojení příslušných poznatků a činností z oblasti počítačové grafiky vztahujících se k teorii počítačové grafiky a zvládnutí práce s grafickými daty a využívání grafických informací s podporou počítače, včetně poznání různých způsobů získávání a úpravy grafických dat a charakteristik příslušných zařízení a programů. Obsahově se předmět orientuje na relevantní teoretické základy počítačové grafiky z oblasti informatiky, fyziky, biologie a psychologie, principy a algoritmy zpracování grafických dat na počítači, parametry digitálního obrazu, zpracování barvy, typy a vlastnosti grafických formátů, aplikace bitmapové a vektorové grafiky, technické vybavení pro zpracování grafiky a programy pro tvorbu a zpracování grafiky.
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (21.01.2018)
|
|
||
Požadavky k zápočtu
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (21.01.2018)
|
|
||
HASHIMOTO, A., CLAYTON, M. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno : Computer Press, 2009.
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (21.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (21.01.2018)
|
|
||
TEORETICKÉ ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY
GRAFICKÁ DATA
PARAMETRY DIGITÁLNÍHO OBRAZU
GRAFICKÉ SOUBORY A FORMÁTY
TVORBA A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
PRÁCE S BITMAPOVÝM a VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
PRÁCE S GRAFIKOU
ZÁKLADY 3D GRAFIKY
Poslední úprava: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (21.01.2018)
|