|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné zpracování zadaného tématu, jehož výsledkem bude bakalářská práce na příslušné úrovni a její úspěšná obhajoba. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (29.01.2024)
12 heures d'enseignement direct 10 heures de travail pour devoirs de contrôle continu 8 heures de lecture individuelle 30 heures de travail individuel sur les phases préparatoires de la rédaction du mémoire de licence (encadré par le directeur de celui-ci) |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
FONDANECHE, Daniel, Rédiger un Mémoire. De Master au Professionnel. Paris : Vuibert, 2009 FONDANECHE, Daniel, Guide pratique pour rédiger un Mémoire de Maîtrise, de DEA ou d'une Thèse. Paris : Vuibert, 1999 ECO, Umberto, Jak napsat diplomovou práci. Překlad Ivan Seidl. Olomouc : Votobia, 1997 BEAUD, Michel, L´Art de la Thèse. Paris : La Découverte, 2003 Doplňkové zdroje budou upřesněny v závislosti na potřebách studentů. Les références complémentaires seront proposées en fonction des besoins et des désirs es étudiants. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
Metody výuky: teoretické objasnění jednotlivých pravidel a postupů; praktická cvičení podle témat uvedených v sylabu; práce s ukázkami zpracovaných kapitol jednotlivých studentů na základě dobrovolnosti. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
Odevzdání průběžně zadávaných úkolů; činná účast na společné práci; předložení předběžné osnovy BP, či její části v pokročilejších případech. 2 opravné pokusy |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
Během semináře bude věnována pozornost těmto zásadám bádání a psaní odborného textu: 1.Výběr tématu a oboru bakalářské práce, vhodnost a originalita tématu a zároveň jeho realizovatelnost co do možností a schopností autora. Výběr vedoucího práce. 2. Vyhledávání zdrojů různými způsoby, zásady výběru a hodnocení pramenů (odborné rešerše), stanovení metodologie výzkumu, výběr jazyka BP (FJ nebo ČJ). 3. Promýšlení struktury práce a předběžná osnova, rozdělení do kapitol podle shromážděných zdrojů a odborné literatury, provázanost jednotlivých částí, případné upřesnění tématu a náplně práce. 4. Postupy během samotné redakce práce - definitivní struktura práce, úvod a závěr, návaznost kapitol a podkapitol, způsob citací a poznámek pod čarou. Nácvik odborného stylu. 5. Přehledný seznam bibliografie neboli seznam odborné literatury a jeho rozčlenění podle typu prací a zdrojů, případné "Přílohy", jejich vhodnost a podoba. 6. Konečná redakce a podoba BP - závěrečné korektury textu, jejich pravidla. Osvojením těchto zásad odborné badatelské práce je student veden k vlastnímu zpracování tématu a formulaci závěrů, k nimž na základě samostatného studia pramenů a jejich interpretace došel. |