|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení studentů s edukační realitou současných škol a na zákonitosti didaktické transformace chemického obsahu do výuky. Cílem je především naučit studenty propojovat poznatky, analyzovat je z pohledu úměrnosti i užitečnosti pro žáky a v neposlední řadě motivovat studenty k dalšímu studiu v navazujícím magisterském studiu. Předmět se dívá na chemii nejen jako na samostatný předmět, ale zároveň ji integruje do přírodovědného vzdělávání a ukazuje na styčné body mezi běžných životem, průmyslem a učitelstvím chemie.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je splnění všech zadaných úkolů. Mimoto je vyžadován a minimálně 80% účast na cvičeních. Předmět je ukončeny zkouškou zahrnující jednotlivá témata kurzu. Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (03.03.2020)
|
|
||
Čtrnáctová, H., & Bílek, M. (2015). Didaktika chemie In I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy (pp. 189-224). Brno: Masarykova univerzita. Pachmann, E., & Beneš, P. (1993). Didaktika chemie (část obecná). Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pachmann, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. Praha: SPN. Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91. Stuckey, M., Hofstein, A., Mamlok-Naaman, R., & Eilks, I. (2013). The meaning of ‘relevance’ in science education and its implications for the science curriculum. Studies in Science Education, 49(1), 1-34. doi:10.1080/03057267.2013.802463. Aktuální publikace doporučené a zprostředkované přednášejícími. Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
1. Didaktika chemie v soustavě pedagogických věd (P, MB), instruktivistický vers. konstruktivistický přístup ve výuce chemie 2. Učení se a obsah výuky chemie, Kurikulum se zaměřením na chemii, RVP, ŠVP 3. Učebnice chemie 4. Cíle výuky chemie 5. Učební úlohy v chemii 6. Metody a formy výuky chemie, bádání a projekty 7. Materiální didaktické prostředky ve výuce chemie, ICT ve výuce chemie 8. Postoje žáků k chemii a její výuce včetně cest jejich nápravy 9. Přírodovědná gramotnost, mezinárodní i národní výzkumy 10. Výuka přírodních věd/chemie v zahraničí 11. Mimoškolní výuka chemie Poslední úprava: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (25.10.2019)
|