PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2021/2022
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe s reflexí - OPBC4C042A
Anglický název: Professional Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBC4C032A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Studenti budou hospitovat v hodinách českého jazyka na základní a střední škole a na úrovni svého dosavadního stavu poznání oboru budou reflektovat vybrané výukové situace.
Poslední úprava: Šinkovičová Patricie, Mgr. (27.01.2025)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a náplní práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Smyslem praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Důraz je kladen na rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta v rámci reflektivních seminářů.

Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Student/ka:

- absolvuje 12 hodin náslechů ve zvolené škole (ZŠ či SŠ)

- vede si průběžné záznamy z hodin (na posledním semináři záznamy předloží ve stanovené formě - viz 1. seminář)

- splní 3 průběžně zadané úkoly

- aktivně se účastní reflektivních seminářů (povolena je jedna absence)

- realizuje mikrovýstup v rámci semináře

 

Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
Literatura

Literatura požadovaná v dosavadních oborových disciplínách (znalost oboru).

Tomková, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018.

CLARKE, S. et al. The Complete Guide to Becoming an English Teacher. London: Sage, 2009.

ŠMEJKALOVÁ, M. a ŠTĚPÁNÍK, S. Průvodce začínajícího češtináře. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017.   

Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK