|
|
|
||
Studenti budou hospitovat v hodinách českého jazyka na základní a střední škole a na úrovni svého dosavadního stavu poznání oboru budou reflektovat vybrané výukové situace. Poslední úprava: Šinkovičová Patricie, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a náplní práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Smyslem praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Důraz je kladen na rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta v rámci reflektivních seminářů. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
|
|
||
Student/ka: - absolvuje 12 hodin náslechů ve zvolené škole (ZŠ či SŠ) - vede si průběžné záznamy z hodin (na posledním semináři záznamy předloží ve stanovené formě - viz 1. seminář) - splní 3 průběžně zadané úkoly - aktivně se účastní reflektivních seminářů (povolena je jedna absence) - realizuje mikrovýstup v rámci semináře
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
|
|
||
Literatura požadovaná v dosavadních oborových disciplínách (znalost oboru). Tomková, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. CLARKE, S. et al. The Complete Guide to Becoming an English Teacher. London: Sage, 2009. ŠMEJKALOVÁ, M. a ŠTĚPÁNÍK, S. Průvodce začínajícího češtináře. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
|