PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ I - OPBA4A041A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 125 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: Gamze Korbek, Ph.D.
Je korekvizitou pro: OPBA4A042A
Je prerekvizitou pro: OPBA4A051A
Anotace -
Tento kurz se zaměřuje na klíčové principy a postupy didaktiky AJ. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně cílů výuky anglického jazyka, interkulturní komunikativní kompetence, pochopení kurikula a sylabu, stanovování cílů a záměrů, teoretického zázemí CEFR a RVP, plánování hodin, tvorby aktivit a hodnocení a úpravy učebnic. Cílem přdmětu je seznámit budoucí učitele se zásadami plánování a pomoci jim pochopit východiska výuky představením teoretických konceptů ve spojení s praxí.
Poslední úprava: Korbek Gamze, Ph.D. (29.01.2025)
Deskriptory -

Samostudium literatury 10 hodin

Práce se studijními materiály 10 hodin

Plnění průběžných úkolů 10 hodin

Seminární práce 5 hodin

Příprava na zápočet 10 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (18.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu -

1. zápočet: 

Min. 80% přítomnost na semináři

Aktivní účast v semináři

Plnění průběžných dom úkolů včas

Sepsání semínární práce včas

2. Zkouška

Poslední úprava: Korbek Gamze, Ph.D. (29.01.2024)
Literatura -

Základní

Vybrané kapitoly z:

HARMER, J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5.

SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.

RVP ZV/G. (vybrane kapitoly).

Council of Europe(2020), Common European Frameworkof Reference for Languages: Learning,teaching, assessment – Companion volume

Společný evropský referenční rámec. (2001). Univerzita Palackého v Olomouci. (vybrane kapitoly).

Doporučená

DAVIES, P., PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.

NUAN, D., LAMB, C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.

UR, P. (1996) A course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge University Press, Cambridge.

Poslední úprava: Korbek Gamze, Ph.D. (29.01.2025)
Požadavky ke zkoušce -

1. Získání zápočtu je podmíněno splněním všech zadaných úkolů a četby.

2. Úspěšné složení testu - minimální úspěšnost - 70 %.

Počet pokusů: 1 řádný + 2 opravné.

Poslední úprava: Korbek Gamze, Ph.D. (28.01.2025)
Sylabus -

1. Cíle výuky anglického jazyka,

2. Interkulturní komunikativní kompetence,

3. Pochopení kurikula a sylabu,

4. Teoretické zázemí CEFR a RVP,

5. Stanovování cílů a záměrů

6. Tvorba aktivit,

7. Plánování hodin,

8. Reflexe cílů.

Poslední úprava: Korbek Gamze, Ph.D. (29.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK