|
|
|
||
Obsah předmětu je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině. Důraz je kladen též na rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické. Využívány jsou různé druhy reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními, technikou řeči, přednesem a divadlem pro děti. Každý student se stává aktivním účastníkem veškerých her a cvičení.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (28.08.2022)
|
|
||
Cíle předmětu: 1. Studenti se naučí rozvíjet schopnost empatie a sociální dovednosti prostřednictvím dramatických aktivit zaměřených na skupinové vnímání, komunikaci a smyslové vnímání. 2. Studenti se seznámí s průpravnými hrami a cvičeními, které budou využívat k rozvoji základních dramatických dovedností a empatie. 3. Studenti se naučí pracovat s literární předlohou, aby dokázali využít její témata k tvorbě dramatických aktivit a prohloubení porozumění. 4. Studenti budou rozvíjet schopnost improvizace a využití pohybových, rytmických a hlasových technik v dramatických aktivitách. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (05.10.2024)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: přímá výuka: 48 hodin Shlédnutí videí + reflexe: 5 hodin Četba odborné literatury + reflexe: 22 hodin Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem, pro jeho udělení je třeba: - 100% docházka, aktivní účast v hodinách - shlédnutí videí o dramatické výchově + reflexe - reflexe knihy E. Machkové - Úvod do studia dramatické výchovy Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008. ISBN 978-80-7068-217-3. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (13.01.2020)
|
|
||
Témata: 1) Průpravné hry a cvičení – rozvoj skupinového vnímání, smyslového vnímání 2) Průpravné hry a cvičení – rozvoj komunikačních schopností 3) Průpravné hry a cvičení – rozvoj empatie a prostorového vnímání 4) Práce s literární předlohou - příběh s dětským hrdinou 5) Vytváření větších tematických celků - dramatická výchova a výtvarná výchova 6) Vytváření větších tematických celků 7) Strukturované drama - umělá inteligence 8) Strukturované drama - šikana 9) Práce s literární předlohou - klasická pohádka - O Smolíčkovi 10) Práce s literární předlohou - obrázková knížka Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8641 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (13.01.2020)
|
|
||
Výsledky učení: 1. Student aplikuje a rozvine základní metody dramatické výchovy zaměřené na rozvoj skupinového vnímání, smyslového vnímání a komunikace v rámci dramatických aktivit. 2. Student připraví a realizuje dramatické lekce zaměřené na různá témata jako rodina, zvířata, odvaha, přátelství a příroda, s využitím průpravných her a cvičení. 3. Student demonstruje použití improvizačních a tvořivých technik při práci s literární předlohou, aby podpořil rozvoj porozumění a kreativity studentů. 4. Student bude schopen vést dramatické aktivity a hry zaměřené na podporu emocionálního vyjádření a imaginativního vnímání ve skupině. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (05.10.2024)
|