|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty se současnou vizuální tvorbou určené pro děti. S ohledem na aktuální podoby vizuální komunikace a na vývoj jejích médií objasňuje význam rozvoje vizuální gramotnosti. Vybavuje studenty kritérii pro posuzování kvality tvorby určené dětem, rozvíjí schopnost přemýšlet a argumentovat o estetických aspektech civilního života a transformovat tyto obsahy do Výtvarné výchovy v MŠ.
1. - 3. Rozvoj vizuální gramotnosti a kritického myšlení v MŠ; vnímání, interpretace, hodnocení
4. - 5. Obraz a text.: knižní tvorba pro děti
6. Filmová tvorba pro děti
7. Reklama – mezi informací a manipulací
8.- 9. Design určený pro děti
10. - 12. Prezentace
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Prezentace a obhajoba předmětového portfolia; odborná debata Je vyžadován poznámkový aparát, uvedení citací a použité literatury.
V případě omezení či zrušení prezenční výuky na KVV bude výuka probíhat distanční formou prostřednictvím aplikace MS Teams (viz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ ) Podmínky plnění předmětu zůstanou stejné jako je zmíněno výše. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
BUCKINGHAM, D.: The material child: growing up in consumer culture. Cambridge, Polity, 2011. ISBN 9780745647715. MCQUAIL, D,: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-574-5. FRONEK, J.: Artěl. Arbor Vitae, Praha, 2009. ISBN: 78-80-87164-12-9. FULKOVÁ, M. Když se řekne… vizuální gramotnost. In: Výtvarná výchova, 2002, roč. 42, č. 4, s. 12–14. OVČÁČKOVÁ, J.: Mezi textem a obrazem. Proměny (pohádkového) narativu ve vizuální komunikaci. Dizertační práce. Vedoucí doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. 2015. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Všichni studenti si založí a vedou "předmětové portfolio" vlastních postřehů, komentářů a obrazových ukázek k jednotlivým probíraným tématům. Zvolí si své hlavní téma a k němu rozpracují textovou studii v rozsahu cca 5-10 stran. Studie bude podkladem k odborné rozpravě v rámci zkoušky. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
1. - 3. Rozvoj vizuální gramotnosti a kritického myšlení v MŠ; vnímání, interpretace, hodnocení 4. - 5. Obraz a text.: knižní tvorba pro děti 6. Filmová tvorba pro děti 7. Reklama – mezi informací a manipulací 8.- 9. Design určený pro děti 10. - 12. Prezentace výsledků studentských rešerší Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (02.02.2022)
|