PředmětyPředměty(verze: 835)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Využití interaktivních technologií ve výuce - ONUZ19V210
Anglický název: Interactive technology in Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/2 Zk [hodiny/týden]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNZ0I154C
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
PhDr. Jakub Lapeš
Třída: Volitelné předměty UZ
Neslučitelnost : ONUZ19V208
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)

Předmět se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu didaktických prostředků, označovaných jako didaktická technika nebo technické výukové prostředky. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku tvorby a implementace didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků. Uvažována je zde především oblast promítací techniky a prezentačních systémů a oblast interaktivní techniky, resp. interaktivních tabulí. Zároveň si předmět klade za cíl ukázat studentům nutnost rozvoje informační gramotnosti u žáků základních a středních škol.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)

Atest je založen na portfóliu (odevzdávaném prostřednictvím Moodle podpory):

  • průběžně plněných úkolů zadáváným v průběhu semestru (zpracovávaných v rámci jednotlivých seminářů)
  • obsahově hlubším pojetím jednoho vybraného tématu
  • závěrečnou prací digitálního učebního objektu pro interaktivní tabule (rozpracovanou v rámci semináře na konci semestru)
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)

Tématicky je kurz orientován na:

  • Technické prostředky v edukaci, základní terminologické konstrukty oblasti
  • Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
  • Didaktická specifika technických prostředků v edukaci
  • Interaktivní technika
  • Prostředky pro poskytování zpětné vazby
  • Vzdělávací prostředí, didaktické materiály a možnosti jejich tvorby

Hlavní orientace témat se vztahuje k:

  • Interaktivní tabule, možnosti využití, softwarová podpora
  • Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
  • Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK