|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Autodiagnostika_poradenstvi.doc | Autodiagnostika - poradenství | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Jaky jsem ucitel -prezentace.ppt | Jaký jsem učitel? prezentace | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Pavelkova - Autodiagnostika_studijni podklad.doc | Autodiagnostika - studijní podklad | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Pavelkova_Hrabal_ORBIS SCHOLAE.doc | Pavelková - Hrabal | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
Cílem kurzu je aktivní osvojení poznatků a technik diagnostických a autodiagnostických metod a postupy a tím lépe porozuměli pedagogicko-psychologickým aspektům školní reality. Kurz navazuje na praxe a doplňuje je. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
Povinná literatura ke studiu: Hrabal, V., Pavelková, I 2010): Jaký jsem učitel, Praha, Portál Pavelková, I., Hrabal, V. (2013): Autodiagnostika učitele a autoevaluace školy. In Lidmila Valentová a kol. Školní poradenství I..Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta s.129-143 Doporučená literatura ke studiu: HELUS, Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha , SPN. HRABAL,V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I (1984,1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN.. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (1993): Diferenciace učitelovy percepce žáků. Pedagogika XVIII, č.1. s: 69-80. Hrabal, V., Pavelková, I. (2008): Autodiagnostika jako předpoklad a účinný nástroj sebereflexe učitele. In. V. Spilková., J. Vašutová a kol.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 105 - 116. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (2001): Srovnání pojetí žákovské motivace studentů učitelství a učitelů v návaznosti na Helusovo pojetí žáka. In sb.: Dítě ? Škola ? Učitel. (Eds. Z. Hadjmoussová, S. Štech) Praha, PedF UK, s. 59-66. HRABAL, V. KRYKORKOVÁ, H., PAVELKOVÁ, I.(1984): Školní prospěch jako ukazatel výchovy a vzdělání, Praha,UŠI Hrabal, V., Hrabal, V. (2002) Diagnostika. Praha, Karolinum. Janík, T. (2005): Zkoumání subjektivních teorií pomocí techniky strukturování konceptů (SLT). Pedagogická revue, 2005, roč. 57, č. 5, s. 477-496. Mareš, J., Slavík,, J., Svatoš, T., Švec, V. (1996): učitelovo pojetí výuky. Brno - Centrum pro další vzdělávání učitelů - masarykova univerzita MÜLLER, CH.T. (2004): Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht, Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten. PAVELKOVÁ, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018): Nuda v edukačním kontextu: teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, roč. LXII/č. 4, s350 -365. Pavelková, I., Hrabal, V.: 2013): Mathematics in Perception of Pupils and Teachers.Praha, Orbis scholae, vol 6, s. 119-132. Švec, V., (2005): Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno, Paido. PAVELKOVÁ, I., FRENCL, M. (2000): Typizování žáků učitelem. In: Psychologie pro třetí tisíciletí (eds. D. Heller, J. Šturma). Olomouc, Testcentrum, s. 217-221. POHLMAN, B., MÖLLER, J., STREBLOW, L. (2004): Zur Fremdeinsch?tzung von Schülerselbstkonzepten durch Lehrer und Mitschüler, Zeitschrift für P?dagogische Psychologie, 18 (3-4), 157-169. Starý, K., Schánilová, I. (2010) Autoevaluace školy. Praha, Národní institut pro vzdělávání. WEINER, B. (1982): The emotional consequences of causal Attributions. In Clarc, M., Fiske, S.T. (eds). Affeckt and emotion: 17 th Annual Carnegie symposium on cognition. Hillsdale, N.J. Erlaum. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
V průběhu kurzu budou využity následující metody: výklad, samostatná práce, skupinová práce, sběr dat v terénu, supervize a podobně. Účastníci kurzu sami na sobě vyzkoušejí diagnostické metody a autodiagnostické postupy, vysvětleno bude teoretické zázemí, způsoby vyhodnocení a především interpretace získaných informací a jejich případná implikace do vyučovacích postupů. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
Úspěšně splnit didaktický test z problematiky diagnostiky a autodiagnostiky. Na test se student připravuje na základě aktivní účasti na přednáškách a samostudiem z doporučené literatury. Splnění zadaných úkolů: drobný výzkum; alalýza diagnostických materiálů; analýza a interpretace diagnostických a autodiagnostických zjištění a pod. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (01.01.2020)
Kurz seznamuje s teoretickým pozadím konceptu autodiagnostiky, ale především přináší konkrétní autodiagnostické strategie a metody. Kur je doprovázen četnými přiklady ze školní reality, referenčními normami a také náměty, jak si dále počínat se zjištěnými výsledky.
a) Autoevaluační strategie a autoevaluační metody b) Obtíže autoevaluace a etika autoevaluace c) Plánování autoevaluace školy
Sebereflexe
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
Prerekvizta: studenti mají absolvovaný kurz Pedagogické a školní psychologie |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (29.12.2019)
Úspěšně splnit didaktický test z problematiky diagnostiky a autodiagnostiky. Na test se student připravuje na základě aktivní účasti na přednáškách a samostudiem z doporučené literatury. Splnění zadaných úkolů: drobný výzkum; alalýza diagnostických materiálů; analýza a interpretace diagnostických a autodiagnostických zjištění a pod. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (01.01.2020)
Studijní opory: Pavelková: Autodiagnostika - studijní podklady Pavelková_Hrabal_ORBIS SCHOLAE Hrabal_ Pavelková_AUTODIAGNOSTKA_ PREZENTACE |