PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Edukační specifika školního věku - metodika a didaktika - ON2318120
Anglický název: Edu specifics of school age -metodics and didactics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : ON2318110
Je korekvizitou pro: ON2318144, ON2318114, ON2318113, ON2318143, ON2318110
Je prerekvizitou pro: ON2318190, ON2318133, ON2318142, ON2318131, ON2318150, ON2318130, ON2318141, ON2318145, OON2318145, ON2318132
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí ,edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí - akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů školní docházky, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů při vzdělávání jedinců se spec.vzdělávacími potřebami..
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
Literatura

BERTRAND, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998

FRIEDL,A.: Školské zákony (komentář). Praha: Eurounion,s.r.o. 1999

JANOTOVÁ,N.,SVOBODOVÁ,K.: Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-85801-72-8

KLENKOVÁ,J.: Edukace žáků s narušenou komunikační schopností. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5

POŽÁR, L.: Školská integrácia detí a mládeže s poruchami zraku. Bratislava: UK,1996

VÍTKOVÁ,M.: Edukace žáků s tělesným postižením. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5

Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK