Edukační specifika školního věku - metodika a didaktika - ON2318120
|
|
|
||
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí ,edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí - akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů školní docházky, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů při vzdělávání jedinců se spec.vzdělávacími potřebami.. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
BERTRAND, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998 FRIEDL,A.: Školské zákony (komentář). Praha: Eurounion,s.r.o. 1999 JANOTOVÁ,N.,SVOBODOVÁ,K.: Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-85801-72-8 KLENKOVÁ,J.: Edukace žáků s narušenou komunikační schopností. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5 POŽÁR, L.: Školská integrácia detí a mládeže s poruchami zraku. Bratislava: UK,1996 VÍTKOVÁ,M.: Edukace žáků s tělesným postižením. In: Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|