|
|
|
||
Předmět poskytuje psycho-sociální a pedagogickou charakteristiku dětí s různým stupněm postižení. Upozorňuje na specifické potřeby rodiny pečující o dítě s postižením a na možnosti řešení. Objasňuje problematiku komprehenzní péče a integrace dětí s postižením, ekosystémový vztah dítě - rodina - škola. Obsahem je identifikace speciálních vzdělávacích potřeb u nás a v zahraničí, volba vzdělávací cesty, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů při vzdělávání, přehled systému škol a zařízení určených pro vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.
Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve výchově a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení. Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
CHVÁTALOVÁ H. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení. Praha : Portál, 2001. Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
|
|
||
aktivní účast na výuce prezentace seminární práce Poslední úprava: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
1. Speciální pedagogika ve struktuře pedagogických věd. 2. Vnitřní struktura speciální pedagogiky, přehled subdisciplín a jejich interdisciplinárních souvislostí. 3. Komplexní charakteristika osob s různým stupněm postižení a identifikace jejich vzdělávacích potřeb. 4. Problematika integrace a jejích forem v kontextu českého školství a sociálních služeb. 5. Paradigmatický posun od segregace k inkluzi a jeho dopady v teorii i praxi speciální pedagogiky. 6. Praktické otázky výchovy a vzdělávání dítěte s postižením v běžné škole. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
|