|
|
|
||
V současné době preferovaný multikulturní přístup vede k pluralizaci, zmnožení životních stylů. Smyslem předmětu je získat určitý náhled na tyto varianty životního stylu, aplikování základních sociologických konceptů na alternativnost životního způsobu, variantnost v životních způsobech individuí včetně diferenciace, schopnost rozpoznávat spektrum životních stylů a možností podmíněných generačně, vzdělanostně, lokalitou apod. Je řešena problematika životního stylu vzhledem ke specifikám současné české společnosti předloženy základní kontury současných životních stylů jako variant životních voleb (dobrovolných, dočasných, nucených, trvalých) a sociální konstrukce životního stylu (v kontextu znalosti konstruktivismu).
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2012)
|
|
||
Cílem je seznámení s problematikou životního stylu (odlišení od životního způsobu) , spjatost se sociálním vývojem ( proces modernizace). Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Předmět je zakončen ústní zkouškou, rozsah požadovaných znalostí odpovídá sylabu. Tematické okruhy k ústní zkoušce budou předány na výuce.
Vzhledem k mimořádné situaci upravuji způsob ukončení předmětu následně: - Vypracovat a odevzdat práci - požadavky byly již zveřejněny v Moodlu pod úkolem Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2012)
|