Pro uplatnění hráčů na hudební nástroj je vedle individuální výuky nutná orchestrální praxe a hra v komorním orchestru. Komorní orchestr Pedagogické fakulty UK je určen pouze pro hráče na smyčcové nástroje. Výuka orchestrální praxe má přinést zkušenosti v souborové hře, kde je nutná kolektivní práce, přizpůsobivost, vnímání své hry v souladu s ostatními nástroji, a to po stránce rytmické, intonační i dynamické. Hra v komorním orchestru má být pro studenty přípravou na uplatnění v praxi z hlediska profesionálních hudebníků nebo pedagogů, kteří by měli být schopni pracovat s instrumentálním vícehlasem, popřípadě vést instrumentální soubory v rámci pedagogické činnosti. Studenti by se měli v rámci orchestrální praxe naučit nutné základy pro hru v orchestru, orientovat se ve skladbě po formální stránce, orientovat se ve svém partu, naučit se hrát v nástrojové skupině, reagovat na gesta dirigenta. Hra v komorním orchestru by měla rozšířit repertoár studentů o znalost komorních a orchestrálních skladeb. Součástí výuky jsou veřejná vystoupení, která jsou vyvrcholením tvůrčí práce, ale přinesou též studentům zkušenost s chováním a vystupováním na koncertním pódiu. Tvůrčí spolupráce, prezentace na koncertech fakulty i univerzity, seznámení se s organizačním provozem orchestru - to vše je důležitý motivační činitel pro budoucí studium a práci všestranného učitele hudby.
způsob výuky : distanční (do odvolání)
Poslední úprava: Šašinková Eva, MgA., Ph.D. (29.01.2021)
Playing in a chamber orchestra is a necessary complement to individual instruction. It develops a sense of interplay, contributes to a harmonious and rhythmic feeling and also to the development of musical intellectual abilities. It is a collective activity, so the player's attention must not be focused solely on his own performance, but the player should still evaluate the importance of his / her voice in relation to others. Content. Playing in a chamber orchestra leads the student to a conscious, creative artistic discipline, enriches his musical thinking with the perception of harmonic polyphony, broadens the knowledge of musical literature and generally affects the individual aesthetic development of the student. It leads to creative cooperation, suppresses negative competitiveness. Participation in the overall musical result, presentation at concerts of the faculty and university, familiarization with the organizational operation of the orchestra - all this is an important motivating factor for the future study and work of a versatile music teacher.
Poslední úprava: Šašinková Eva, MgA., Ph.D. (29.10.2019)
|