Didaktika FJ I - ON2306007
Anglický název: Methodology of French language I.
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNF2F102A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Je neslučitelnost pro: OBUZ22V043, OBUZ22007, OBUZ22V007, OKBUZ22007
Je prerekvizitou pro: ON2306011, ON2306008
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je představit základní teoretické i praktické aspekty spojené s didaktikou francouzského jazyka. Záměrem je představení teoretických poznatků didaktiky jako východisek pro praxi učitele stejně jako ujasnění zpětného působení praxe výuky jazyka na její teoretickou reflexi.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
Literatura

Základní literatura:

 

TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International

 

Literatura k evaluaci:

 

Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo  Techniques et pratiques de classe (CLE International).

 

Doplňková literatura:

 

BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN

(coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin

CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG

CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International

 

Dokumenty:

 

Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer.

(2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT

(2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier

(2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna

 

Časopisy:

 

Le français dans le Monde.

Cahiers pédagogiques

Cizí jazyky

 

 

 

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence.

Ústní evaluace nad probranými tématy (teoretická i praktická otázka vycházející z reálně probraných témat v kurzu) a vybranou didaktickou publikací (viz literatura).

 

Maximálně dva pokusy na zápočet.

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
Sylabus

Notions de base, espace et contexte de l’enseignement / apprentissage de FLE

Enseignant de FLE (compétences, stratégies, rôles)

Lieux d’apprentissage, la classe

Élève / apprenant

Méthodologies et méthodes

Évaluation

 

(2 sessions par thème)

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)