|
|
|
||
Didaktika češtiny jako druhého jazyka navazuje na předchozí předmět Didaktika českého jazyka I. a II. a vychází také ze znalostí z dalších předmětů jako např. Obecná didaktika. Předmět je úvodem do oboru češtiny jako druhého jazyka a představuje v omezeném časovém rámci základní pojmy, historii i současný stav oboru. Absolventi se budou orientovat v základní odborné literatuře, učebnicových řadách, Společném evropském referenčním rámci a v popisech jednotlivých jazykových úrovní. Studenti si ověří zvládnutí základních tematických okruhů a pojmů nejen při čtení odborných článků a diskusi nad aktuálními didaktickými problémy, ale také při zpracování didaktické pomůcky.
Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Základní povinná literatura: HÁJKOVÁ, Eva: Žák-cizinec v hodinách češtiny na základní škole. Praha: PedF UK, 2014, ISBN 978-80-7290-809-7. ŠKODOVÁ, S. - ŠINDELÁŘOVÁ, J. Metodika práce s žáky-cizinci na základních školách, dostupné z: Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR - úrovně A1, A2 [online]. Dostupné z Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu:
Po splnění požadavků bude zápočet zapsán do SIS v konzultačních hodinách vyučující. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Název studijního předmětu: Didaktika češtiny jako druhého jazyka 2. Jazykové a sociokulturní shody a rozdíly (interference mateřského jazyka a jazyka druhého v závislosti na typologii jazyků, bilingvismus, diglosie, sociokulturní kompetence, začlenění žáků-cizinců do výuky). 3. Společný evropský referenční rámec, reprezentativní popisy češtiny jako cizího jazyka, žákovské korpusy. Výukové metody. Učebnicové soubory. 4. + 5. Náslechy výuky žáků-cizinců v ZŠ (pokud bude možnost) a jejich reflexe. 6. Prezentace didaktických pomůcek pro výuku cizinců - žáků / studentů. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|