|
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe II probíhá ve čtyřech fakultou stanovených týdnech zimního semestru. V tomto období student souvisle navštěvuje vybranou střední školu, kde absolvuje 10 náslechových hodin ve výuce biologie. Následně odučí 10 vlastních vyučovacích hodin přírodopisu. O všech vyučovacích hodinách si vede student záznamy do Deníku z praxe. Student má povinnost informovat garanta praxe o svém působení na základní škole zasláním platného rozvrhu hodin. Během praxe proběhne hospitace s reflexí některého z vyučujících KBES. Zápočet je podmíněn odevzdáním deníku z praxe (záznamy z náslechů, vlastní přípravy na hodinu), kladným hodnocením fakultního učitele, kladným hodnocením hospitujícího z KBES a aktivní účastní na závěrečném kolokviu.
Před začátkem semestru jsou studenti vždy e-mailem informováni o průběhu Souvislé pedagogické praxe I, a je jim zaslán harmonogram praxe pro aktuálním semestr, přičemž veškeré termíny uváděné v úvodním e-mailu jsou závazné.
Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (23.02.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je praktické ověření získaných teoretických znalostí v reálné výuce včetně účasti na nejrůznějších aktivitách školy a samostatného vedení záznamů o výuce. Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů) - Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu - Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha. Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291. Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha. Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha . Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha. Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha. Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press. Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha. Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha. Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno) Řezníček, J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha. Poslední úprava: REZNICEK/PEDF.CUNI.CZ (16.01.2012)
|
|
||
- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů) - Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu - Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (23.02.2017)
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe II se koná na středních školách nebo vyšších ročnících gymnázií vždy během čtyřech fakultou stanovených týdnech. Mimo tuto dobu nebudou studentovi omlouvány absence na cvičeních a jiných povinných výukových aktivitách. Před začátkem semestru jsou studenti e-mailem seznámeni s podrobným harmonogramem praxe závazným pro aktuální semestr Plánování: - souvislou pedagogickou praxi si na SŠ zařizuje student sám – výběr školy by měl proběhnout primárně ze seznamu fakultních škol (http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-119.html), po domluvě lze praxi vykonávat i na jiné škole nebo mimo Prahu - student předá fakultnímu učiteli z vybrané školy k vyplnění dva stejnopisy Dohody o provedení práce a odevzdá je před započetím praxe garantovi praxe na KBES – dohoda je podkladem pro finanční ohodnocení fakultního učitele a student obdrží formulář od garanta praxe - je nutné splnit veškeré podmínky k zápočtu (bližší specifikace uvedeny dále viz Podmínky k zakončení předmětu) Realizace: - během stanovených čtyř týdnů by mělo proběhnout 10 náslechů ve výuce biologie u vybraného fakultního učitele (příp. po dohodě i u jeho kolegů), 10 samostatných vyučovacích výstupů i předem domluvená hospitace přiděleného vyučujícího z KBES - student si po celou dobu praxe vedet tzv. Deník z praxe, který student odevzdá v elektronické podobě svému garantovi praxe (např. PDF soubor) - Deník z praxe se skládá ze dvou částí: náslechy (vlastní strukturované poznámky z náslechových hodin podle doporučené struktury); vlastní vyučovací výstupy (vlastní přípravy na hodinu podle doporučené struktury, tj. rozbor hodiny, nikoliv příprava na hodinu ve smyslu výukový materiál – prezentace, výukové texty aj.) Hodnocení studentů: - fakultní učitel písemně hodnotí celkový přístup studenta k učitelství a vztah k dětem, odbornou připravenost, komunikativní dovednosti, řídící schopnosti, diagnostické dovednosti a studentovu přípravu na vyučování Praxe se uzavírá zápočtem, který je podmíněn níže uvedenými povinnostmi (viz Podmínky k zakončení předmětu). Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (23.02.2017)
|
|
||
Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha. Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291. Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha. Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha . Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha. Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha. Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press. Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha. Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha. Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno) Řezníček, J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha. Poslední úprava: Říhová Dagmar, Mgr., Ph.D. (31.01.2019)
|