Předmět rozvíjí kompetence studentů v oblasti přípravy a realizace programů podpory zdraví na školách. Vychází z platných kurikulárních dokumentů, tj. z očekávaných výstupů v oboru výchova ke zdraví na jednotlivých stupních škol a ve školských zařízeních. Shrnuje zásady komplexního přístupu k podpoře zdraví ve škole. Důraz je kladen na vytváření příznivých materiálních i sociálních podmínek, respektování zásad spolupráce, kooperace a otevřeného partnerství. Studenti samostatně připravují dílčí programy podpory zdraví využitelné v konkrétním vzdělávacím zařízení.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
The subject develops the competence of students in the field of preparation and implementation of health promotion programmes in schools. Comes from the valid curricular documents, i.e. of the expected outputs in the field of health education at individual school levels and in educational establishments. Summarizes the principles of a comprehensive approach to health promotion in school. The emphasis is on the creation of favorable material and social conditions, respecting the principles of collaboration, cooperation and open partnership. Students individually prepare sub-programs support the health of usable in a particular educational establishment.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je, aby byl student schopen samostatně navrhnout a realizovat projekt podpory zdraví, který bude odpovídat dané věkové skupině.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
The aim of the course is that the student can independently design a project and implement health promotion, which will correspond to the given age group.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
Literatura -
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0.
MARÁDOVÁ, E. Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha : Fortuna, 2006.
MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.
PÁNEK, J.;POKORNÝ J.; DOSTÁLOVÁ J. Základy výživy a výživová politika. VŠCHT Praha, 2007. ISBN: 978-80-7080-468-1.