Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Podrobněji se zabývá otázkou výchovy ke správné výživě a stravování, jako nezbytnou součástí lidského života, které významně ovlivňuje lidské zdraví. Obsah předmětu je postaven na systémovém posuzování nutriční hodnoty stravy. Pozornost je věnována obsahu jednotlivých živin v potravě a energetické hodnotě potravy.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
The subject presents the basic paradigms of health promotion. More specifically addresses the issue of education for proper nutrition as an essential part of human life, which significantly affects human health. The syllabus of the subject is based on systematic analysis of nutritive value of foods. Attention is given to the nutrients content in food and energy value of food.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je seznámit studenty s možností podpory zdraví pomocí správné výživy a stravování a s úlohou školy v procesu rozvíjení zdravotní gramotnosti.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
The aim of the course is to inform students about the possibilities of promoting health through proper nutrition and eating and the role of schools in the process concerning development of the health awareness.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
Literatura -
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0.
MARÁDOVÁ, E. Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha : Fortuna, 2006.
MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.
PÁNEK, J.;POKORNÝ J.; DOSTÁLOVÁ J. Základy výživy a výživová politika. VŠCHT Praha, 2007. ISBN: 978-80-7080-468-1.