|
|
|
||
Cílem kurzu je osvětlit studentům problematiku pedagogických inovací, jejich teoretická východiska a možnosti praktické realizace v podmínkách současné školy.
Jedná se především o ty inovační tendence, které jsou pedagogickou praxí ověřené jako významné a zároveň představují výzvu pro současného učitele.
Podstatným tématem inovací je v současnosti diferenciace výuky a spolupráce učitele na 1. stupni s dalšími odborníky a odbornými rolemi, zvl. v souvislosti s tandemovou výukou a spoluprací s asistentem pedagoga.
Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s širokými možnostmi inovací v oblasti pedagogiky. Podpořit proaktivní přístup k inovacím. Diskutovat o proměnách v profesi učitele zejména na 1. stupni ZŠ. Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|
|
||
účast na výuce: 4 hodiny samostudium: 90 hodin zpracování písemné práce: 6 hodin Podpora v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15009 Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|
|
||
Aktivní účast na setkání. V případě absence na setkání vypracovat náhradní práci k tématu setkání - zadání viz Moodle. Zpracovíní písemné práce v rozsahu 1-2 normostran Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|
|
||
GORDON, Thomas a Julie ŽEMLOVÁ. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015, 325 stran ; 20 cm. ISBN 978-80-7530-006-5. HEJLOVÁ, Helena a Anna TOMKOVÁ. Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů. Praha: PedF UK. 2024. ISBN ISBN 978-80-7603-486-0. GILLERAN, Anne a Caroline KEARNEY, 2014. Rozvíjení klíčových kompetencí žáků prostřednictvím eTwinningu. 1. Brusel: Centrální podpůrné středisko pro eTwinning. ISBN 978-94-9144-063-2. Dostupné také z: http://files.eun.org/etwinning/book2014/CZ_Etwinning_2014.pdf HEWITT, Des a Susan TARRANT. Innovative Teaching and Learning in Primary Schools. Innovative Teaching and Learning in Primary Schools[online]. London: SAGE Publications, Limited, 2015 [cit. 2022-09-08]. ISBN 1446266680. Dostupné z: doi:10.4135/9781473917385 KRAMPEROVÁ, Lucie a Jan KRŠŇÁK. Jak se učí živě?: rozhovory o inovativních školách. V Praze: DharmaGaia, 2018, 328 stran : černobílé ilustrace, černobílé fotografie - portréty 21 cm. ISBN 978-80-7436-087-9. MAZÁČOVÁ, Nataša. Vybrané pedagogické inovace v současné škole: studijní text pro distanční studium. Praha: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-373-3. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 188 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 23 cm. ISBN 978-80-7478-768-3. PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4. TOMKOVÁ, Anna, Helena HEJLOVÁ, Miroslav PROCHÁZKA a Marie NAJMONOVÁ. JČU PedF České Budějovice, 2020. ISBN 978-80-7394-842-9. ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012, 155 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-80-247-4100-0. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2016. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-217-7.
Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|
|
||
Teoretická východiska pedagogicých inovací. Oblasti pedagogických inovací. Možnosti a limity praktické realizace v podmínkách současné školy. Přístupy k diferenciaci výuky na 1. stupni ZŠ jako podmínky pro inkluzivní vzdělávání. Příklady dobré praxe ze spolupráce učitele s dalšími pdborníky a učiteli v profesních rolích ve škole, vč. asistenta pedagoga. Tandemová výuka.
Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.02.2025)
|