|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s problematikou autority v pedagogickém kontextu. Analyzuje pojem autorita, uvádí jej do vztahu s pojmy obsahově blízkými. Zabývá se podobou, členitostí, budováním a uplatňováním autority v různých prostředích, zejména v prostředí výchovy. Snaží se odpovědět na otázku, čím si vychovatel buduje a získává autoritu a v důsledku čeho ji naopak ztrácí.
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou autority v pedagogickém kontextu. Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Literatura: BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80- 85866-80-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. ISBN 80- 7178-022-7. PAŘÍZEK, V. Učitel a jeho povolání. Praha : SPN, 1988. VALIŠOVÁ, A.; ŠUBRT, R. Jak získat a neztratit autoritu aneb proč má maminka vždycky pravdu. Praha : ISV, 2004. ISBN 80-86642-29-1. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184- 624-4. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita ve výchově: vzestup, pád nebo pomalý návrat. Praha : Karolinum,1999. ISBN 80-7184-857-3.
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
|
|
||
Sylabus:
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|