|
|
|
||
Posláním předmětu je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou aplikovat ve své pedagogické praxe. Předmět je zaměřen především na získání znalostí a schopností prakticky využít interaktivní technologie v aktivitách majících pozitivní výchovný dopad a přitom rozvíjejících a doplňujících školní výuku s důrazem na zájmovou volno-časovou náplň. Hlavním cílem je vybavit budoucí vychovatele a vychovatelky adekvátními vědomostmi a dovednostmi, které zlepšují orientaci v oboru interaktivních technologií a umožňují aktivní práci s nimi. Předmět je ukončen obhajobou závěrečné práce orientované na práci s interaktivními tabulemi. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (27.11.2012)
|
|
||
Literatura · BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : ComputerPress, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9 · DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. Dostupný z WWW: <http://nazornost-ucebni-pomucky.xf.cz/ucebni_pomucky_a_zasada_nazornosti.pdf>. · HAUSNER, Milan a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování 2. vyd. Praha : Venkovský prostor, o.p.s., 2007. 76 s. · HRIŇÁK, Martin. Metodická príručka na tvorbu výučbových materiálov na projektové vyučovanie. 1. vyd. Bratislava : P-MAT,n.o., 2006. 291 s. ISBN 80-969414-6-1 · LEE, M., BETCHER, CH. TheInteractiveWhiteboardRevolution. AustralianCouncilEducationalResearch, 2009. ISBN 0864318170 · MARTINKOVÁ, A. Kurz interaktivní tabule. Ostrava, 2010. Dostupný z WWW:<http://edu.vsb.cz/interaktivni_tabule/_kurz_interaktivni_tabule>. · RAMBOUSEK, V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha : Karolinum, 1994, s. 42 - 90. · ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2. · Portály na podporu interaktivní výuky: · … · Stránky společností · … & Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (27.11.2012)
|
|
||
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY · Výukové objekty, digitální výukové objekty a jejich úložiště, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky · Charakteristické vlastnosti, specifické rysy a možnosti technických prostředků INTERAKTIVNÍ TABULE · Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití · Softwarová podpora · Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi · Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli DIDAKTICKÁ SPECIFIKA TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ · Záznamové plochy, promítací technika, interaktivní systémy · Vzdělávací prostředí, internetové podpory a zdroje · Výukové objekty a možnosti jejich tvorby Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (27.11.2012)
|