Kurz připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin, PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
Cíl předmětu
Cílem kurzu je, aby se studenti naučili samostatně navrhovat a užívat didaktické testy. Studenti se naučí zpracovávat data získaná z didaktických testů pomocí klasické teorie testů.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin, PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
Literatura
Hopkins, K. D. Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon,1998.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.
Chráska, M.: Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
Shults, K.S., Whitney, D.J. Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin, PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
Požadavky ke zkoušce
Klasifikovaný zápočet
seminární práce zaměřená na analýzu vybraného didaktického testu (položková analýza, stanovení validity a reliability).
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin, PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
Sylabus
Druhy didaktických testů.
Typy testových úloh.
Postup konstrukce didaktického testu.
Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
Analýza distraktorů.
Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.