Cílem předmětu je schopnost aplikace základních pedagogických pojmů ve specifických podmínkách výchovy ve volném čase a orientace v této problematice. Obsahové vymezení: Obsah předmětu tvoří výklad základních pojmů v oboru pedagogiky volného času. Základ tvoří informace o cílech, obsahu, metodách a formách výchovné a vzdělávací činnosti ve školských zařízeních pro výchovu mimo vyučování s důrazem na metodologii pedagogického ovlivňování volného času.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (08.01.2024)
Deskriptory
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 50 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 setkání je 60 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 5 hodin. Tvorba seminární práce 5 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 5 hodin.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (08.01.2024)
Literatura
BENDL, S. a kol. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015.
PÁVKOVÁ, J. A KOL. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN
80-7315-012-3
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (08.01.2024)
Výsledky učení -
Studující definují cíle a formy edukace ve volném čase žáků. Studující ovládají základní terminologii pedagogiky volného času. Studující jmenují pedagogické principy volnočasových aktivit a vztahují je k návrhu a realizaci konkrétních obsahů volnočasových aktivit. Studující aplikují teoretické znalosti při plánování a realizaci zájmových činností pro různé skupiny dětí a mládeže. Studující reflektují hodnotová východiska pedagogického jednání a jejich vliv na efektivitu volnočasových aktivit.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (07.09.2024)
Students will define the goals and forms of education in students' leisure time. Students will master the basic terminology of leisure pedagogy. Students will identify pedagogical principles of leisure activities and relate them to the design and implementation of specific leisure activity contents. Students will apply theoretical knowledge in planning and implementing leisure activities for various groups of children and youth. Students will reflect on the value foundations of pedagogical actions and their impact on the effectiveness of leisure activities.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (07.09.2024)