|
|
|
||
Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů a intervenčních zásahů k promyšlené práci s žákovskou motivací.
Poslední úprava: Urbanová Denisa, PhDr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšně splněného vědomostního testu. Poslední úprava: Urbanová Denisa, PhDr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Blatný, M. (2010): Psychologie osobnosti. Praha, Grada. Csikszentmihalyi, M. (2017): Flow a práce. Praha, Portál. Hrabal, V., Man, F., Pavelková,I. (1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Maslow, A. H. (2021): Motivace a osobnost. Praha, Portál. Nakonečný, M. (1996): Motivace lidského chování. Praha, Academia. Pavelková, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018). Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, LXII/4, s. 350 -365. Pavelková, I., Kubíková, K., Boháčová, A. (2020): Strach a školní výkon. Pedagogika, 70/2, s. 139 – 156. Soukup, J. (2020): Motivační rozhovory v praxi. Praha, Portál. Poslední úprava: Urbanová Denisa, PhDr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie podpory učební motivace. Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb. Motivování žáků ve škole a v rodině. Atribuce a výkonová motivace. Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti. Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace. Motivační výcvik (re-atribuční trénink, koncepce "Původce - Pěšák", motivační rozhovory) Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Poslední úprava: Urbanová Denisa, PhDr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|