|
|
|
||
Předmět se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu didaktických prostředků, označovaných jako didaktická technika nebo technické výukové prostředky. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku tvorby a implementace didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků. Uvažována je zde především oblast promítací techniky a prezentačních systémů a oblast interaktivní techniky, resp. interaktivních tabulí. Zároveň si předmět klade za cíl ukázat studentům nutnost rozvoje informační gramotnosti u žáků základních a středních škol. Jako nové téma bylo přidáno možnosti práce s výše zmíněnými nástroji v online nebo hybridní výuce.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (04.10.2021)
|
|
||
V případě, že dojde opětovně k distanční výuce bude předmět probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS. Pokud to bude jen trochu možné, obě setkání proběhnou prezenčně vzhledem k tomu, že je potřeba pracovat s různým hardwarem a specifickým softwarem. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.09.2021)
|
|
||
Atest je založen na portfóliu (odevzdávaném prostřednictvím Moodle podpory):
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky. Zároveň bude kurz minimalizován na softwarové možnosti práce s interaktivními technologiemi a nebude možné realizovat připravené aktivity přímo na interaktivních zařízeních. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Primární materiály jsou dány elektronickou podporou v Moodle kurzu, orientují se na práci s interaktivními zařízeními , převážně pro práci s interaktivními tabulemi. Do studijních zdrojů jsou přiřazeny i úložiště digitálních učebních materiálů, praktické ukázky dobré praxe učitelů a materiály potřebné pro vysvětlení podstaty interaktivity, interaktivních zařízení a zpětnovazebných zařízení. Příklady informačních zdrojů uvedených v Moodle kurzu:
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Tématicky je kurz orientován na:
Hlavní orientace témat se vztahuje k:
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (04.10.2021)
|