|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty se základy odborné a vědecké práce, používání výzkumných metod, s přístupem k realizaci diplomových prací a se základy matematického a statistického zpracování dat. Zvláštní zřetel je věnován specifikům pedagogického výzkumu v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět poskytuje základy potřebné k vědeckému způsobu práce při analytickém, matematicko-statistickém a kvalitativním zpracování údajů.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné a nezávislé zpracování dosud nezkoumaného tématu. Cílem předmětu je seznámit studenty se základy odborné a vědecké práce, používání výzkumných metod, s přístupem k realizaci diplomových prací. Zvláštní zřetel je věnován specifikům pedagogického výzkumu v oblasti výchovy ke zdraví. Během kurzu si student ujasňuje, jak bude postupovat při zpracování své diplomové práce a připravuje si podklady pro pedagogický výzkum. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 61 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 7 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 7 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Seminární práce 6 hodin. Příprava na zápočet a zápočet 5 hodin. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2022)
|
|
||
Dle tématu závěrečné práce.
KRČÁL, M. & TEPLÍKOVÁ, M. Naučte (se) citovat. Blansko. 2014. ČSN ISO 690-3/2011. Informace a dokumentace - Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha : Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví. KAPOUNOVÁ, J. & KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada. 2017 KRČÁL, M. & TEPLÍKOVÁ, Z. Naučte (se) citovat. Blansko: Citace.com. 2014. UNIVERZITA KARLOVA. Elektronické informační zdroje UK [online]. 2018 [cit. 2018-01-04]. Dostupný z: http://pez.cuni.cz, nebo http://knihovna.pedf.cuni.cz/eiz.ht Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Individuální práce studenta doprovázena konzultací zvolených postupů s vyučujícím předmětu a spolužáky v rámci diskusních fór v Moodle a na seminářích. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Požadavky vychází z předpokladu, že student již má promyšlené téma své diplomové práce včetně výzkumné části a rovněž má téma diplomové práce vypsané v SIS. 1. Aktivní účast na semináři min. 50 %. 2. Vypracování všech úkolů zadaných k danému předmětu v Moodle a jejich odevzdání v předem daném termínu (nutné získat minimálně 60 b. z každého průběžného úkolu). Všechny úkoly jsou povinné a jejich splnění je vyžadováno pro získání zápočtu. Pokud nebudou všechny zadané úkoly odevzdány v Moodle v uvedeném termínu nebo student z každého průběžného úkolu nezíská min. 60 b., nesplní tak všechny požadavky nutné pro zdárné ukončení předmětu, a tudíž si bude muset předmět opakovaně zapsat v dalším roce!! Ze závažných důvodů si student může před daným termínem odevzdání úkolu do Moodle písemně (e-mailem) požádat o posunutí termínu odevzdání na jiný. předem určený, termín. 3. Student sepíše a v předem daném termínu odevzdá zápočtovou práci. Průběžné úkoly jsou následně spojeny v jednu zápočtovou práci obsahující následkují požadavky: 1. Student nadefinuje a sepíše název, cíle, metody a základní myšlenky své diplomové práce a popíše proč by práce mohla být přínosná pro pedagogickou praxi (termín odevzdání 24.2. 2024 na semináři). 2. Student odevzdá 10 normostran souvislého textu, který se vztahuje k tématu jeho diplomové práce. 3. Student uvede a přiloží výzkumný nástroj/nástroje (dotazník, otázky řízeného rozhovoru, podmínky pozorování..), který/é bude využívat ve výzkumné části své práce. 4. Student vyzkouší na vybraném vzorku osob zvolenou metodu výzkumu. 5. Student zpracuje výsledky a zhodnotí, zda mu zvolená metoda výzkumu a připravený výzkumný nástroj pomůže splnit cíle diplomové práce. 6.Student předloží seznam použitých informačních zdrojů splňující normu ČSN ISO 690 Student odevzdá všechny úkoly v předem daném termínu v jednom celistvém Word dokumentu s hlavičkou DP! Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Poté, co student zvolil téma své práce a získal základní přehled o pramenech a literatuře, je veden k vlastnímu zpracování tématu. Podle povahy diplomové práce se volí metodika přístupu k pramenům a literatuře. Vytváří se základní rozvržení práce a provázaná struktura jejích jednotlivých částí. V dalším průběhu práce se struktura připravovaného díla, stejně jako okruh sledovaných otázek, přizpůsobují dosaženému stavu výzkumu. Přehled výukových témat: 1. Kvantitativní a kvalitativní přístup k získávání a zpracování dat, otázka hypotéz a jejich testování. 2. Terénní sběr dat, zpracování dat. 3. Kontrola výsledků a jejich zpracování, interpretace výsledků. 4. Základy popisné statistiky. 5. Počítačové programy pro statistické zpracování dat. 6. Formální úprava odborných textů včetně bibliografických citací, a to v souladu s platnými normami. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.12.2021)
|