|
|
|
||
Předmět na navazuje na Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví. Předmět rozvíjí dovednosti zaměřené na didaktickou transformaci školního kurikula vzdělávacího oboru Člověk a zdraví do edukační reality. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví. Důraz je kladen na plánování výuky a práci s přípravou na výuku.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je rozvoj studentů v oblasti sociálních dovedností vedení třídy a utváření klimatu třídy rozvíjející příležitosti k učení žáků. Studenti volí,realizují a vyhodnocují metody a formy výuky vzhledem ke stanoveným cílum. Reflektují vlastní komunikační a prezentační dovednosti. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 137 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 13 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 30 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 35 hodin. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. PASCH, M. & et. al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. PETTY, G. (2006). Moderní vyučování. Praha: Portál. PRŮCHA, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha: Portál. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2016). MŠMT.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
aktivní práce v seminářích příprava mikrovýstupu plnění úkolů oborového portfolia. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Příprava učitele na výuku Plánování Hodnocení naplánovaného a realizované postupu Projektvání výuky z hediska činnosti učitele Projektování výuky z hediska činnosti žáků Práce s výukovým cílem Metody a formy výuky Deduktivní a induktivní přístup k výuce Badatelské hodiny. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|