PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Edukační specifika školního věku - OKNSP18125
Anglický název: Specifics of School Age Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : OKNSP18121
Prerekvizity : OKNSP18120
Záměnnost : ONSP18125, ONSP18849
Je korekvizitou pro: OKNSP18126, OKNSP18121
Je prerekvizitou pro: OKNSP18310
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí ,edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzděl.potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí- akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odladů, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)

ČERNÁ, M: A KOL. Kapitoly z psychopedie. Praha, UK 1995

BAJO, I., VAŠEK, Š. Pedagogika mentálně postihnutých. Bratislava, Sapientia 1994

CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994

LANG,G. A KOL. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha, Portál 1998

MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc, UP 2001

VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno, Paido 1998

VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK