|
|
|
||
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních a kvalitativních diagnostických metod.
Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (14.05.2018)
|
|
||
Počet možných pokusů k získání zápočtu: 2 Administrace diagnostického materiálu Písemný test Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (17.10.2017)
|
|
||
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0. VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387. Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (14.08.2018)
|
|
||
- Kvalitativní diagnostické metody - pozorování, rozhovor, analýza produktů - Zásady poradenské práce - Vývojové škály, specifika diagnostiky dětí v raném věku - Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika) - Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání - Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání - Školní zralost a připravenost (diagnostika a intervence) - Prevence rozvoje specifických poruch učení Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (14.08.2018)
|