|
|
|
||
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice. Studenti se učí samostatně zpracovávat data z kvalitativního a kvantitativního výzkumu a jsou připravování ke psaní výzkumné zprávy a odborného textu v pedagogice s důrazem na kvalitní popis metodologického zpracování dat.
Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni provést kvalitativní a kvantitativní výzkum zvoleného pedagogického tématu. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 110 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 60 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 8 hodin. Seminární práce 8 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
Výslednou známku tvoří závěrečný test založený na obsahu kurzu (váha 60 procent) a vypracování odborného článku s pedagogickým výzkumem (váha 40 procent). Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
1. Popis jednotlivých kroků v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
Studující popíše jednotlivé kroky v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Charakterizuje dobré výzkumné téma, uvede příklady dobře formulovaného výzkumného cíle a výzkumné otázky. Charakterizuje informační základnu pedagogického výzkumu (přehled databází odborné literatury, významné odborné české i zahraniční časopisy a monografie, odborné společnosti, významné pedagogické konference). Studující uvede přehled základních přístupů v kvalitativním a kvantitativním výzkumu a dále vyhledá příklady využití těchto přístupů v odborných publikacích.Uvede přehled typů výběru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Studující zpracuje zadaná výzkumná data pomocí základních nástrojů deskriptivní a inferenční statistiky. Studující provede výzkum ve zvoleném pedagogickém tématu a napíše výzkumný článek. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (19.09.2024)
|