|
|
|
||
Předmět je uvedením do oborové (předmětové) didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce. Vymezuje tuto oblast didaktiky ve vztahu k obecné didaktice a didaktice pedagogických věd, předkládá hlavní teoreticko-metodologické a koncepční otázky didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (06.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi, ale především praktickými dovednostmi, které jim umožní podílet se na tvorbě vzdělávacích programů pro další vzdělávání pedagogické pracovníky, sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Studenti dokáží vymezit pracovní pole didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce v kontextu ostatních oblastí obecné a speciální didaktiky Jsou motivováni k průběžnému obnovování a upevňování nabytých dovedností. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu setkání 35 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 30 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 14 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 20 hodin. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
Elichová, M. (ed.). (2017). Sociální práce: Aktuální otázky. Praha: Grada Publishing. Gulová, L. (2011). Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada Publishing. Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc. Valenta, J. (2014). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném a účinném znění. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném a účinném znění. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Požadavky pro splnění klasifikovaného zápočtu: - V průběhu semestru: průběžné plnění úkolů v uvedených termínech v Moodle.Každý úkol musí být ohodnocen min. na 70 %. Student/ka bude připuštěn/a k písemnému testu pouze pokud budou splněny průběžně úkoly v Moodle. - Úspěšné absolvování testu - otevřené i uzavřené otázky (min. 75 %). Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.06.2022)
|
|
||
1. Úvod do didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce. 2. Opakování základní terminologie. 3. Vzdělávání dospělých. 4. Další vzdělávání pracovníků. 5. Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblastech sociální pedagogiky a sociální práce. Akreditace vzdělávacích zařízení a akreditace vzdělávacích programů. 6. Další vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v oblastech sociální pedagogiky a sociální práce. Akreditace vzdělávacích zařízení a akreditace vzdělávacích programů. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.06.2022)
|
|
||
Studující - aplikuje základní terminologii z obecné didaktiky, - aplikuje na konkrétních příkladech výukové cíle a kompetence, - vysvětlí význam a vzájemné propojení didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce, - objasní základní didaktické zásady vzdělávání dospělých, - popíše využití RVP ve zdělávání dospělých, - vysvětlí vybrané didaktické zásady při vzdělávání dospělých, - určí vybrané výukové metody ve vzdělávání dospělých, - vysvětlí vzájemné propojení sociální pedagogika a sociální práce v rámci rekvalifikačního vzdělávání a v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, - uvede základní právní normy, které souvisejí s dalším vzděláváním vybraných profesních skupin, - vyjádří základní pravidla při tvorbě vzdělávacího programu rekvalifikačního vzdělávání, resp. DVPP, - vysvětlí klíčové pojmy spojené s dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, - vytvoří koncept konkrétního vzdělávacího programu pro pedagogické pracovníky, - vysvětlí klíčové pojmy spojené se zákony související s dalším vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, - vytvoří koncept konkrétního vzdělávacího programu pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, - diskutuje o tvorbě vzdělávacích programů, - posoudí koncept vzdělávacích programů, pro pedagogické pracovníky, sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách, svých spolužáků, - obhájí svůj vzdělávací program pro pedagogické pracovníky a pro pracovníky v sociálních službách. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|