|
|
|
||
V předmětu Efektivní vyučovací metody se studenti seznámí s klíčovými pojmy výuka, vyučování a učení, s vývojem pohledů na kvalitu a efektivitu ve vzdělávání, s konceptem přístupů učitele k vyučování - vyučovací styly. Součástí budou odkazy na efektivní výukové strategie identifikované metaanalýzami výzkumů v zahraničí.
Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
|
|
||
Cílem předmětu Efektivní výukové strategie je, aby absolventi dokázali vysvětlit v čem spočívá efektivita výukových strategií a byli schopni plánovat a realizovat valstní výuku tak, aby byla efektivní. Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (07.02.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet bude udělen na základě písemné nebo ústní prezentace porozumění obsahu předmětu. Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
|
|
||
Holt, J. Jak se děti učí. Praha : 1996 Mareš, J. Učební styly žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. Starý, K. Diagnostika klíčových kompetencí žáků: 5. kompetence k učení. Praha : Raabe, 2007. Byčkovský, P.; Kotásek, J. Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie, Pedagogika, 2004, roč. 54, č.3, s.227-242. Čáp, J., Mareš. J. Psychologie pro učitele, Praha : Portál, 2001, s. 385-391. Fenstermacher, G. D., Soltis, J. F. Vyučovací styly. Praha : Portál, 2008, Kovařovic, J. Evaluace žáka IN: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, Brno : Paido, 2004, 2. díl s. 414- 418 Marzano, J.R., Gaddy, B.B., Dean, C. What works in classroom instruction Aurora : MCREL, 2000. Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (07.02.2019)
|
|
||
Vymezení pojmů: výuka x vyučování, strategie x metody, efektivita x kvalita Vyučovací styly Efektivní učení Učební cyklus Stanovování cílů Výukové strategie Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (07.02.2019)
|