|
|
|
||
Předmět seznamuje posluchače s aktuálními problémy ve výchově a vzdělávání osob se zdravotním postižením a integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve výchově a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení. Poskytuje přehled školských zařízení a současných legislativních předpisů v oblasti péče, výchovy a vzdělávání znevýhodněných osob.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (13.07.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s novými trendy v přístupu k osobám se zdravotním postižením, integračními a inkluzivními snahami, možnostmi výchovy a vzdělávání dětí a mládeže se zdravotním postižením ve škole a v dalších školských zařízeních a se stávající legislativou, připravit budoucí učitele na integrované vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (13.07.2012)
|
|
||
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0. HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7367-013-5. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80 7367-679-7. PIPEKOVÁ, J a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80.7315-120-0. RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: PedF, 2006. ISBN 80-244-1475-9. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80- 247-1733-3. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (13.07.2012)
|
|
||
Požadavky ke KZ: 1. aktivita v semináři 2. písemný test - úspěšnost 70 %. Studenti mají na splnění zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Speciální pedagogika, obsah, cíle, nové trendy, vnitřní struktura speciální pedagogiky, přehled disciplín. Druhy zdravotního postižení.
Druhy speciálních škol a školských zařízení, poslání speciálních pedagogických center a středisek výchovné péče. Integrace žáků se zdravotním postižením do hlavního proudu vzdělávání. Nová legislativa ve výchově a vzdělávání osob se zdravotním postižením. Komplexní charakteristika osob s různým stupněm postižení a identifikace jejich vzdělávacích potřeb. Problematika integrace a jejích forem v kontextu českého školství a sociálních služeb. Praktické otázky výchovy a vzdělávání dítěte s postižením v běžné škole.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|