|
|
|
||
|
Předmět se zabývá aktuálními problémy vzdělávací politiky především jako součástí veřejné politiky. Vychází ze stávající úrovně poznání vzdělávací politiky jako vědecké disciplíny. Cílem je pochopení a upřesnění významu jednotlivých subjektů vzdělávací politiky a nalezení vztahů mezi nimi.
Poslední úprava: TURECKIM (27.09.2016)
|
|
||
Poslední úprava: TURECKIM (27.09.2016)
|
|
||
|
KALOUS, Jaroslav; VESELÝ, Arnošt (eds). - vybrané kapitoly z textů Teorie a nástroje vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2006), Vzdělávací politika v České republice v globálním kontextu (Praha: Karolinum, 2006), Vybrané problémy vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2007) Strategické dokumenty EU a ČR (aktuálně Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020) Poslední úprava: TURECKIM (27.09.2016)
|
|
||
|
· Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky a vědecká disciplína - základní pojmy a subjekty vzdělávací politiky; funkce a principy vzdělávací politiky · Vzdělávací politika v České republice - vazba na společný evropský edukační prostor, podpora národních zájmů; vliv orgánů EU a doporučení pro vytváření regionální vzdělávací politiky · Strategické dokumenty - "vize a horizont 2020" · Hlavní směry vzdělávací politiky - posílení relevance a prestiže školy a školního vzdělávání; odstraňování slabých míst vzdělávacího systému; ověřitelné standardy jako předpoklad zajišťování kvality výuky; role učitelů a manažerů škol a školských zařízení; další vzdělávání / vzdělávání dospělých Poslední úprava: TURECKIM (27.09.2016)
|