|
|
|
||
Předmět má stejné cíle jako předmět Didaktika matematiky 1 a je jeho přímým pokračováním. Cílem předmětu je seznámit studenty s některými teoretickými poznatky, které jsou v základu didaktiky matematiky. Konkrétně se jedná o pojmotvorný proces z hlediska teorie generických modelů, různé druhy porozumění v matematice a vyučování založené na principu aktivního poznávání matematiky žákem. Tyto teoretické poznatky jsou rozvíjeny v úzké součinnosti s praktickými příklady z práce žáků i učitelů na jedné straně a s oporou o výsledky výzkumů na straně druhé.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha: JČMF, 2006. https://www.suma.jcmf.cz/news/texty-z-projektu-esf-podil-ucitele-matematiky-zs-na-tvorbe-svp/ HOLÁ, E., NOVÁK, M., PROKOPOVÁ MACHALOVÁ, P. a VONDROVÁ, N. Přímá a nepřímá úměrnost. Praha: ČŠI, 2015. RENDL, M., VONDROVÁ, N., HŘÍBKOVÁ, L., JIROTKOVÁ, D., KLOBOUČKOVÁ, J., KVASZ, L., PÁCHOVÁ, A., PAVELKOVÁ, I., SMETÁČKOVÁ, I., TAUCHMANOVÁ, E., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013. 358 s. VANÍČEK, J. Změní počítače školskou matematiku? In Rosecký, J. (ed.) Počítač ve škole 2016 - sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: GVM, 2016. Dostupné z http://www.pocitacveskole.cz/sbornik/2016. HOŠPESOVÁ, A., KUŘINA, F., CACHOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., TICHÁ, M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 180 stran. VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PedF UK, 2009, 212 s. Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika). Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar). Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu (docházka). Plnění úkolů v Moodle. Písemný test s rozpravou. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
U níže uvedených obsahů bude pozornost věnována didaktické rekonstrukci učiva, problémům žáků, výukovým praktikám, metodickému zpracování a reedukaci formálních poznatků: Závislosti a funkce Geometrie (syntetická i analytická, míra v geometrii) Argumentace, zdůvodňování, logika, důkazy Statistika a práce s daty (podle času). Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
Kurz v Moodle - link bude zaslán přihlášeným studentům. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|