Cílem předmětu Technologická prostředí pro podporu výuky je docílit u studentů získání teoretických znalostí a praktických kompetencí pro práci se specifickými technologickými prostředími pro podporu výuky, a to z hlediska využití daných prostředí i jejich implementace a administrace.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
The aim of the course Technological environments for teaching support is to achieve students' acquisition of theoretical knowledge and practical competences for working with specific technological environments for teaching support, from the point of view of the use of the given environments as well as their implementation and administration.
In terms of content, the subject focuses on LMS, VLE and MUVE environments, virtual and augmented reality environments, educating systems and complex systems using cloud services to support the sharing and collaboration of data and applications within the structure of an educational institution. The teaching is aimed at learning and understanding the principles and didactic possibilities of given technological environments within mobile, web and desktop platforms, taking into account the current possibilities of educational institutions as well as the expected development in the field of ICT in the field of education.
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Deskriptory -
Příprava na výuku
Samostudium literatury (za semestr)
5 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
15 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
30 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (25.01.2023)
Preparation for teaching Expected preparation time for 1 exercise 60 minutes Self-study of literature (per semester) 5 hours Work with study materials (per semester) 5 hours Completion of ongoing tasks (per semester) 20 hours
Subject fulfillment Seminar work 3 hours Preparation for credit 4 hours
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu
Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba vypracovat a obhájit dva projekty podpory výuky - jeden v prostředí LMS Moodle a druhý v prostředí Google Učebny.
Obhajoby těchto projektů budou probíhat v posledním bloku rozvrhované výuky, v případě neúspěšné obhajoby bude přímo na setkání navržen opravný termín.
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Literatura
BONK, C. J. et al. MOOCs and Open Education Around the World. Routledge, 2015.
BUCHNER, A. Moodle 3 Administration: Third Edition. 3rd Edition. Packt Publishing, 2016. ISBN 1783289716.
JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5.
SAVIN-BADEN, M. A Practical Guide to Using Second Life in Higher Education. Open University Press, 2010. ISBN 978-0335242146.
VELTE, J., VELTE, A., ELSENPETER, R. CloudComputing: Praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. EAN: 9788025133330.
WELLER, M. Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Routledge, 2007. ISBN 978020396434.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Sylabus
Obsahově se předmět zaměřuje na:
prostředí LMS, VLE a MUVE,
komplexní systémy využívající cloudové služby pro podporu sdílení a spolupráce dat a aplikací v rámci struktury vzdělávací instituce,
poznání a pochopení principů a didaktických možností vybraných technologických prostředí s přihlédnutím k současným možnostem vzdělávacích institucí i k předpokládanému vývoji v oblasti ICT v oblasti školství.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Studijní opory
Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle a Google Classroom. Odkazy na konkrétní kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)