|
|
|
||
Posláním předmětu je přiblížit studentům soudobé možnosti robotických systémů a stavebnic určených do edukačního procesu, a to jak v preprimárním vzdělávání (MŠ), 1. a 2. st. ZŠ, tak i SŠ. Základním cílem předmětu je praktické seznámení se školními systémy podporujících výuku robotizace. Výuka předmětu je orientována didakticky, projektově a zároveň se zaměřuje na rozvíjení programátorských technik v ikonografických vývojových prostředích určených pro příslušné systémy a stavbu vlastního robotického modelu. Během výuky předmětu se předpokládá funkční propojení teoretické roviny s praktickou. Současně bude vytvořen dostatečný prostor pro ukázky a nácvik praktických a tvůrčích činností s technologickými prostředky určenými k podpoře realizace aktivit edukační robotiky. V rámci výuky předmětu budou řešeny zejména tyto tematické celky: Edukační robotika; Základní pojmy a obecné principy robotechniky; Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi; Hardwarová a softwarová podpora edukační robotiky; Modelování činnosti robotů využitím (školních) robotických systémů; Možnosti programování robotických systémů; Alternativní možnosti programování robotických systémů; Stavba, programování a provoz sestavených robotů, pokročilé činnosti s interdisciplinárním přesahem nebo laboratorním zaměřením; Projektové možnosti edukační robotiky ve vzdělávacím procesu v MŠ, ZŠ, SŠ; Možnosti rozšiřujících a doplňkových systémů pro robotechniku.
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 10 hodin
Plnění předmětu Seminární práce – 10 hodin Příprava na zápočet – 5 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Vymezení edukační robotiky Základní pojmy a obecné principy robotechniky Možnosti programování robotických systémů (např. BeeBot, Ozobot, Lego WeDo, Lego Mindtorms EV3, Lego SPIKE) Projektové možnosti edukační robotiky ve vzdělávacím procesu v MŠ, ZŠ a SŠ Možnosti rozšiřujících a doplňkových systémů/sad pro robotechniku (např. laboratorní experimenty) Alternativní možnosti programování robotických systémů (např. Scratch; komunitní jazyky - Java, C) Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
kurz v LMS Moodle - konkrétní odkaz bude studujícím předán na 1. výukovém setkání a s příslušnými údaji pro vstup bude přístupný v SISu nejpozději se zahájením semestru (URL pro ZS 2024/2025: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2353) Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (03.10.2024)
|
|
||
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu bude student schopen:
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (19.09.2024)
|